maandag 21 november 2016

MAANDAG - WINACTIE


Deze winactie is nu afgesloten 
Laat u meevoeren met een van de ontroerendste liefdesgeschiedenissen van de twintigste eeuw. Ochtendkoorts is meeslepend, vol dramatische gebeurtenissen; een roman waarin de liefde centraal staat. 
Bron: binnenkant voorflap

Dit is een van de boeken die ik graag wil verloten onder de volgers van mijn blog en de volgers van mijn boekenpagina op facebook. Ochtendkoorts is een prachtig liefdesverhaal, gebaseerd op het leven van de ouders van de auteur. Hieronder een samenvatting zoals op site van ambo|anthos uitgevers te lezen is. 


Ochtendkoorts

De roman Ochtendkoorts van Péter Gárdos speelt zich net na de Tweede Wereldoorlog af en is een tijdloos liefdesverhaal.
In Ochtendkoorts wordt Miklós, een Hongaarse overlevende van Bergen-Belsen, verscheept naar een vluchtelingenkamp in Zweden. Hij heeft te horen gekregen dat hij nog maar enkele maanden te leven heeft.

Miklós wil iets achterlaten, een bewijs dat hij bestaan heeft, en stelt een lijst op van 117 vrouwen die afkomstig zijn uit hetzelfde gebied als hij, eveneens een kamp overleefd hebben en nu in Zweden zitten. Hij schrijft ieder van hen aan in de hoop op een reactie en een echtgenote.

In een ander vluchtelingenkamp leest Lili zijn brief. Ze ligt op bed, heeft niets omhanden en besluit terug te schrijven. Met elke brief raken ze verliefder. In december 1945 besluiten ze elkaar te ontmoeten, en in de drie dagen die ze samen doorbrengen raken ze ervan overtuigd dat ze willen trouwen. Ze moeten alleen nog een manier vinden om dat voor elkaar te krijgen…


De winactie:
Hoe doe je mee? Wat zijn de voorwaarden? 

Je kunt meedoen voor een exemplaar door te reageren onder dit blog met vermelding van je naam of door te reageren onder het bericht op de boekenpagina op Facebook van Mieke's blog: 'Graag gelezen'.

Extra kans:

Om een extra kans te maken, volg 'Graag gelezen', mijn boekenblog via Bloglovin, mijn boekenpagina op Facebook Mieke's blog: Graag gelezen of mijn account op Twitter MiekeSchepens en deel het bericht.
Laat in je reactie ook even weten welke actie(s) je ondernomen hebt.
Iedere extra actie levert een extra lootje op in de pot. Hoe meer lootjes, des te meer kans.

Tot en met 26 november kun je reageren om kans te maken op een exemplaar van Ochtendkoorts.

Deze winactie is alleen voor adressen in Nederland en België.
Indien geen naam wordt vermeld, doe je niet mee. ('Anoniem' beschouw ik niet als een naam)
Als de winnaar 27 november a.s. op mijn blog bekend is gemaakt heb je één week om te reageren. Reageer je niet binnen die tijd, wordt een nieuwe winnaar gekozen.

Succes, deelnemers!

Warme groet,
Mieke Schepens

Boekgegevens:
Titel: Ochtendkoorts
Auteur: Péter Gárdos
Genre: roman
Uitgave: paperback met flappen
Uitgever: ambo|anthos uitgevers, februari 2016
ISBN: 978 90 26332 87 6
Vertaald door: Rebekka Hermán Mostert


66 opmerkingen:

  1. Lijkt mij een mooi verhaal Mieke.
    Doe heel graag mee ;)
    Ik volg je Bloglovin, ontvang iedere dag je bloglovin nieuwsbrief, Boekenblog Graag gelezen en ik heb deze actie gedeeld :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lijkt mij een mooi boek. ik volg je via FB en Bloglovin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt me een prachtig boek, dus ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt me echt een prachtig verhaal, doe heel graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit boek heb ik al een poosje op mijn verlanglijst staan. Dus doe ik heel graag mee. Ik volg je op bloglovin. Liked &shared via Facebook en twitter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me een prachtig verhaal, dus doe graag mee! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe ook graag mee, zal hem zo delen via Bloglovin, heb hem gedeeld op mijn Google+ pagina en op mijn FB-pagina, https://www.facebook.com/weblogsurfngann.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben ik al vaak blij geweest dat lezen mijn hobby is. Hoe meer boeken hoe liever

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemiddag Mieke, mooie actie en het boek wat je verloot lijkt mij ontroerend.
    Ik volg je op twitter en FB. Je actie zal ik delen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zet mijn naam ook op de lijst. Loot graag mee Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook ik wil dit boek graag lezen/ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wil ik heel graag lezen, volg en gedeeld op fb, volg je op blogvin en google+

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat lijkt me een schitterend boek wil het heel graag lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik doe graag mee. Ik volg je op FB en twitter en zal je bericht delen. Fiona

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik loot graag mee. Ik volg je blog en Facebook

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Silvia van Elzelingenmaandag, november 21, 2016

    Ik doe heel graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik doe heel graag mee !!!, zou het boek graag willen lezen :)

    Anneliese
    anneliese.dewaal@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Doe graag mee voor dit mooie boek! Ik volg je natuurlijk op facebook en heb daar de actie gedeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het lijkt me een prachtig boek en ik doe heel graag mee.
    Ik volg je op FB en Bloglovin

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Succes deelnemers. Ik won laatst nog dus sla nu over.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik doe graag mee voor dit prachtige boek. Volgen deed ik al.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lijkt me een goed boek maak hier heel graag kans op

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit boek is mij al een paar keer opgevallen en lijkt mij erg mooi. Leuk zo'n winactie...ik doe graag mee. groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. AngeliqueOpDenVeldewoensdag, november 23, 2016

    Doe heel graag mee, lees alle boeken die zich in de WO2 afspelen en ben zelfs twee maal in Auschwitz en Mauthausen geweest omdat ik er erg veel interesse in heb, volg je op Twitter en heb het berichtje ook gedeeld, hoop dat het goed is gegaan want ik doe eigenlijk nooit mee aan dit soort acties,maar voor dit mooie boek wil ik graag een kansje wagen ;) Groetjes AngeliqueOpDenVelde (mijn twitternaam )

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik doe graag mee voor het boek, lijk me een prachtig boek om te lezen, ik waag graag een kansje.

    Groetjes Anneliese

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.