zondag 29 september 2013

Een kwestie van zelfbehoud van Henk Hanssen

Momenteel lees ik dit boek.

Samenvatting:
De achttienjarige Koen Donkersloot stelt zich ten doel de wereld te veroveren met zijn pen. Op de School voor Journalistiek sluit hij vriendschap met Sybrand Sax, een excentrieke student die zich te goed doet aan Nietzsche en de oude Grieken. Met de publicatie van een reeks verweerschriften maakt het duo zich op school onmogelijk. Ze ontsnappen door op reis te gaan naar Zuid-Libanon, waar ze een reportage willen maken over een doofpotaffaire binnen het internationale Unifil-detachement. 
De leerling-journalisten belanden in een burgeroorlog, en wat als een vriendenreis begon, loopt uit op een confrontatie tussen morele opvattingen, levensfilosofieĆ«n en fysieke kracht. 

Ik laat vanzelfsprekend weten wat ik er van vond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.