maandag 29 maart 2021

Ik las en genoot van: 'Het verhaal van de walvis', geschreven door Karen Swann. Met illustraties van Padmacandra.





Het verhaal van de walvis


Waar land overgaat in de lucht
en de lucht in zee verdwijnt
kijk ik naar de golven
waar opeens een walvis verschijnt.

Zo begint een wonderbaarlijke ontdekkingsreis en een heel bijzondere vriendschap. Maar het is ook een reis die een ongemakkelijke werkelijkheid laat zien … dat vervuiling door plastic en onverschilligheid de oceanen verwoest met alle dieren die daar leven.

Mijn mening:

‘Het verhaal van de Walvis’ is een verhaal met indrukwekkende illustraties die het verhaal complementeren. Het boek nodigt op deze manier uit om uit voor te lezen en samen de afbeeldingen te bekijken en samen te bespreken wat geschreven en getekend is.

Het verhaal roept op uit om na te denken over onze verantwoordelijkheid voor het milieu en schreeuwt de wens uit om vervuiling door plastic te stoppen.

Kortom: ‘Het verhaal van de Walvis’ is een aanrader en verdient zonder meer vijf fonkelende sterren!


De auteur en illustrator presenteren zich in een filmpje op YouTube:

Het verhaal van de walvis koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Het verhaal van de walvis
Auteur: Karen Swann
Illustrator: Padmacandra
Genre: kinderboeken, prentenboeken vanaf 6 jaar
Uitgave: hardcover met illustraties, 32 pagina’s
Uitgever: Levendig Uitgever, maart 2021
Originele titel: The Tale of the Whale
ISBN: 9789491740947
NUR: 274


Met dank aan Levendig Uitgever voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.