woensdag 1 december 2021

We zijn niet allemaal hetzelfde. 'Zeggen dat ik van je hou' geschreven door Marilyn Singer, met illustraties door Alette Straathof

 Goed om te weten


Zeggen dat ik van je hou

Op een dag weet je ’t gewoon: 
je bent verliefd op die ene persoon! 
Maar de vraag is: hoe verklaar
 je jouw liefde aan hem of haar?

Mensen doen dat op veel manieren.
 En hoe gaat het bij de dieren?

Een gedicht over alle manieren waarop je kunt zeggen: 
“Ik hou van jou.”
Met extra dierenweetjes achterin!


De auteur:

Marilyn Singer (3 oktober 1948) is een bekroonde auteur van meer dan 100 boeken voor kinderen en jonge volwassenen.
Haar genres zijn talrijk en gevarieerd, waaronder realistische romans, fantasieën, mysteries, korte verhalen, non-fictie, sprookjes, prentenboeken en poëzie.
In 2015 ontving Marilyn de NCTE Excellence in Poetry for Children Award
Marilyn, haar man en hun poedel verdelen hun tijd tussen Brooklyn en Lichtfield County, Connecticut USA.

De illustrator:

Alette Straathof is geboren en getogen in een klein stadje in Nederland.
Alette behaalde een BFA in Illustratie en volgde in 2016 de minor Gamification aan de Willem de Kooning Academie (kunstacademie Rotterdam).
Haar illustraties zijn kleurrijk, vrolijk en in een naïeve stijl getekend. Door verschillende analoge materialen zoals aquarel, Oost-Indische inkt en kleurpotloden te mixen, creëert ze speelse schilderijen die mensen doen glimlachen en een goede vibe oproepen.
Alette werkt uitsluitend als freelance illustrator en woont in Parijs, Frankrijk.

Zeggen dat ik van je hou koop je bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:


Boekgegevens:

Titel: Zeggen dat ik van je hou
Auteur: Marilyn Singer
Illustrator: Alette Straathof
Genre: kinderboeken, prentenboeken, vanaf 4 jaar
Uitgave: hardcover, 40 pagina’s
Uitgever: De Vier Windstreken, september 2021
ISBN: 9789051168655
NUR: 273, 274
Oorspronkelijke titel: Ways to say I love you
Vertaald door: Maria van Donkelaar


Met dank aan De Vier Windstreken voor het toezenden van een recensie-exemplaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.