zondag 23 augustus 2020

Ik las: 'Parallelle wereld' geschreven door Marlène Hommes

 


Parallelle wereld

De dichtbundel Parallelle wereld berust op drie pijlers:

Mens en Natuur
De weg van de Ziel
Bestemming

De gedichten verwoorden de strijd van een menselijke Ziel die mee wil transcenderen met de aarde naar een hoger bewustzijn en haar verbondenheid met de kosmos.

Mijn mening:

Deze gedichtenbundel wordt onderverdeeld in de hierboven genoemde pijlers en wordt door de auteur afgesloten met een indrukwekkend resumé.

Toepasselijk voor de tijd waarin we nu leven:

Moed

De moed 
om telkens weer 
het licht in jezelf 
te ontsteken
doet waarachtig 
leven.

Dit gedicht is een van mijn favorieten in deze bundel:

Volg Je Ster

Volg je innerlijke ster 
die je richting geeft
je wonderbaarlijke unieke
weg te gaan.

Leef vol moed, kracht
en levenslust om je 
vitaliteit te behouden.
Wees niet bezorgd.

Het hele universum 
waarvan jij deel uitmaakt
is voortdurend in de weer
om je te steunen.

Dit gedicht laat zien dat hoe je bent en wat je doet er zeker toe doen:

Gloed

De gloed
van het innerlijk vuur
doorstraalt
de koele nacht
waarin geestkracht
te voorschijn komt
en vreugde strooit
over stad en land.

Ik heb werkelijk genoten van ‘Parallelle wereld’. 
Je leest gedichten die de mens moed kunnen geven.



De auteur:
Marlène Hommes publiceerde: gedichten, verhalen en romans.

Parallelle wereld koopt u bij uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens
Titel: Parallelle wereld
Auteur: Marlène Hommes
Genre: gedichten
Uitgave: paperback, 52 pagina’s
Uitgever: Uitgeverij Aspekt, juni 2020
ISBN: 9789463388863
NUR: 373


Met dank aan Uitgeverij Aspekt voor het toezenden van een exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.