vrijdag 1 oktober 2021

Vandaag in de schijnwerpers: 'Stille dagen', geschreven door Jeroen Guliker

 
een goed geheugen weet wanneer het moet vergeten


Stille dagen

‘Het spijt me. Hij liet me geen keus. Ik heb alleen maar gedaan wat me is opgedragen. Zijn wil is wet, ik hoop dat je dat begrijpt,’ fluister ik, waarna ik de kruiwagen kantel en haar ontzielde lichaam in het zwarte gat zie verdwijnen. 

Mette Eradus is een ambitieuze officier van justitie in Amsterdam. Als ze na het overlijden van haar vader en een korte rouwperiode terugkeert naar het Openbaar Ministerie krijgt ze de leiding over het onderzoek naar een gruwelijke moord. Al snel opent zich een beerput die een reeks duistere geheimen uit het verleden aan het licht brengt. Mette ontdekt dat haar band met het slachtoffer nauwer is dan ze op voorhand dacht. Ze beseft dat ze niet de juiste persoon is om het onderzoek te leiden, maar haar nieuwsgierigheid wint het van haar verstand. 
Terwijl de puzzelstukjes een voor een op hun plek lijken te vallen, raakt ze meer en meer verstrikt in een web van leugens en bedrog. Wat is er destijds werkelijk gebeurd? Wie liegt? En wie niet? Hoe weerzinwekkend is de waarheid?

‘Stille dagen’ is een bloedstollend spannende thriller vol onverwachte wendingen. Een rasechte whodunit die je 320 pagina’s zal verrassen. Voor de liefhebbers van Scandinavische thrillers.

‘Stille dagen’ verschijnt 1 oktober 2021.
Reserveer alvast een gesigneerd exemplaar via info@jeroenguliker.nl, facebook of instagram



Van Jeroen Guliker verschenen eerder:
-Zeven vrouwen later (2008)
-Harde noten (2009)
-Verborgen vrucht (2011)
-Havana (2013)
-Niet voor tere zieltjes 1 (2015)
-Niet voor tere zieltjes 2 (2016)
(bron info: achterflap)

Ik las van Jeroen Guliker:
Havana
Niet voor tere zieltjes

Boekgegevens:

Titel: Stille dagen
Auteur: Jeroen Guliker
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 320 pagina’s
Uitgever: Credo Uitgevers, 1 oktober 2021
ISBN: 9789081761383
NUR: 305


Met dank aan Credo Uitgevers voor het toezenden van een recensie-exemplaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.