donderdag 17 juli 2014

Mijn recensie van 'De worsteling' van Jan Kouwenhoven



De worsteling

Auteur: Jan Kouwenhoven
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 372 pagina's
Uitgever: Scelta Publishing
ISBN: 978 94 91884 07 8

Ook als Ebook verkrijgbaar

Samenvatting, zoals op de achterflap:

Jack Phillip Samson, oprichter van succesvolle onderneming Arpare, strijkt neer op Lanzarote. Op dit Canarische eiland hoopt Jack, JP voor vrienden en intimi, zijn leven weer wat in kaart te brengen nu het thuisfront in Arnhem verre van stabiel is.
Zijn huwelijk met Hannelore heeft zijn glans verloren en het stel lijkt om andere redenen dan de liefde nog bij elkaar te zijn. Het duurt niet lang of JP valt voor de charmes van de Wassenaarse Felice de Bruin, die met haar echtgenoot in de kamer naast de zijne vertoeft. JP en Felice vinden elkaar in de gestolen uren, met het risico dat de man van Felice achter hun escapades komt.
Harry is een figuur die op z’n zachtst gezegd nergens voor terugdeinst. Hij mag dan geen enkel oog voor zijn vrouw hebben, hij ziet haar echter wel als zijn eigendom. Het leven neemt een volkomen andere wending als JP zich inlaat met een wereld dat niet de zijne is.

Wat ik er van vond:

Een cover, die me meteen aansprak.
Het riep bij mij op: 'Door de bomen het bos niet meer zien'. Onheilspellend!!
Dat bleek ook tijdens het lezen zo met de hoofdpersoon te gaan
Een heel knap debuut waarin ongeveer alles aan de orde komt wat je mag verwachten.
Maar het had ondanks dat de spanning door het gehele verhaal aanwezig bleef in meer of mindere mate, voor mij iets meer pit en tempo mogen bevatten op een aantal gedeelten.
Desalniettemin is het een boek dat lekker leest.
Zonder meer een verhaal dat klopt van het begin tot het eind.

Een verhaal dat wanneer je het aan het lezen bent, blij bent dat je niet mee hoeft te maken wat deze hoofdpersoon en de andere personages hier doormaken.
Niets is meer wat het was in hun levens. Stel je dat eens voor! Niets is meer vanzelfsprekend.
Ik ben zeker nieuwsgierig naar een volgend boek van deze auteur.

Ik waardeer dit boek met 4/5 sterren ****

Over de auteur: 

Jan Kouwenhoven (1967) is schrijver en
hr-professional. Hij groeide op in het Noord-Hollandse Bennebroek, een dorp nabij Zandvoort. Hoewel zijn hart nog steeds sneller klopt aan de kust, voelt hij zich helemaal thuis in Wijk bij Duurstede, een pittoresk stadje in het hart van het land, waar Jan sinds 1989 helemaal verknocht aan is.
Jan kan zich ergens als een pitbull inbijten. Zo rondde hij op zijn veertigste zijn bachelor HRM en Psychologie af met een acht, na een avondstudie naast zijn verantwoordelijke baan. Ook als schrijver haalt hij graag het beste uit zichzelf. Zijn droom is dan ook nooit geweest om een boek op zijn naam te hebben, maar een goed boek dat waar voor zijn geld biedt. Eén dat de lezer niet gemakkelijk weglegt.

Verwonderlijk is het ook niet dat Jan na vier jaar intensief schrijven pas tevreden was over zijn eerste thriller De Worsteling en klaar was om zijn debuut te maken. Inmiddels werkt Jan aan zijn volgende boek.

Kijk ook even op zijn website voor meer informatie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.