zaterdag 16 augustus 2014

Ik las: 'Vertel me' van Lisa Jackson


Vertel me ~het verleden zal niet worden vergeten...~

De meest gehate vrouw van Savannah wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ze werd veroordeeld voor de moord op haar oudste dochter en mishandeling van haar twee andere kinderen. Haar motief: de kinderen uit de weg ruimen zodat zij bij haar minnaar kon zijn.
Journaliste Nikki Gilette is vastbesloten verhaal te halen bij deze gevaarlijke vrouw. Niet alleen ruikt ze een interessant verhaal, maar Nikki is ook persoonlijk betrokken. De vermoorde dochter, Amity, was haar beste vriendin. Nikki is vastbesloten om de onderste steen boven te halen. Dan vindt er weer een moord plaats.
In welk wespennest is Nikki beland?

Toen ik op de cover las: ~het verleden zal niet worden vergeten...~ was meteen mijn interesse gewekt. Ik wilde daarom het boek graag lezen.
Wat vond ik er van?

Een zin uit het boek, geeft een beetje weer hoe ik me voelde toen ik de laatste bladzijde gelezen had:
'Toen ze weer in haar huurauto stapte, besefte Nikki dat alles waarin ze bijna haar hele leven had geloofd een leugen bleek te zijn geweest.'
Als lezer wordt je vanaf het begin op het verkeerde been gezet. Een geweldig knappe plot, deze uitkomst kun je niet verwachten terwijl je aan het lezen bent! Vooral de cursief gedrukte gedeelten verrassen je achteraf. Niets is wat het lijkt!

Het is een verhaal over slechtheid, domheid, liefde en vertrouwen. En dat alles gegoten in de zachte, zinnelijke, zuidelijke sfeer van Savannah, waar het verhaal zich afspeelt. Savannah ligt in Georgia, een van de zuidelijke staten van de Verenigde Staten. Dat sfeertje is goed neergezet.
Ook het boek zelf lees je niet snel even, maar langzaam. Zodat je niets zult missen van alle karakters en hun eigenaardigheden. Het zijn er nogal wat, maar ze hebben ieder hun plaats in het verhaal. Als je uit bent op een snelle thriller, moet je deze niet gaan lezen.
Deze moet je waarderen voor wat hij is. Een zinderende thriller!

Ik waardeer dit verhaal met 4/5 sterren****


Auteur: Lisa Jackson 
Lisa Jackson is de New York Times- bestsellerauteur van vele thrillers, waaronder Slaap zacht, De zevende doodzonde, en Zonder mededogen. Er zijn meer dan tien miljoen exemplaren van haar boeken verkocht. Ze woont met haar gezin in het noordwesten van de Verenigde Staten.

Genre: thriller
Uitgave: paperback, 352 pagina's
Uitgever: The House of Books, juli 2014
ISBN:978 90 44345 79 7

Ook al Ebook verkrijgbaar

Koop dit boek via uw lokale boekhandel of via een van de webwinkels:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.