zondag 5 september 2021

Ik las: 'Gevaarlijke date', geschreven door Krista van der Hulst

 


Gevaarlijke date

Tirza, dertig jaar, werkt bij de zedenpolitie. Ze is opgevoed door  haar vader die een kroeg runt met twee woningen erboven. In één ervan woont Tirza, in de ander haar vader. Er blijkt een verkrachter actief in de stad die opereert via een datingsite. Tirza wordt aangewezen als lokaas en heeft verschillende dates om achter de identiteit van de dader te komen.

Ondertussen raakt ze in de ban van Michael, een man die ze tijdens één van de sportavondjes met haar beste vriendin Samantha heeft ontmoet. Tijdens het politieonderzoek komt ze erachter dat Michael de eigenaar van de datingsite is en dus eigenlijk verboden terrein is. Ze worden toch verliefd, maar hij weet niet dat ze aan de verkrachtingszaak werkt. 
En is hij wel de man die ze denkt dat hij is?
(bron info: achterflap)


Mijn mening:

Al op de eerste bladzijden zorgde de hoofdpersoon voor een glimlach op mijn gezicht. Deze glimlach is steeds (zo nu en dan een beetje op de achtergrond) aanwezig gebleven.
In de ik-vorm vertelt Tirza haar verhaal.
Je leest dat ze het gevoel heeft dat ze zichzelf op haar werk steeds maar moet bewijzen, soms zelfs nog meer dan haar mannelijke collega’s dat moeten.

“Waarom hij nog steeds op deze zaak zit, is me een raadsel. Hij heeft toch de link tussen de drie gevallen behoorlijk gemist. Het voelt wel lekker om dat achter de hand te hebben, maar ik werk liever gewoon helemaal niet met hem samen.”

Haar vader en zijn kroeg Robberts zijn belangrijk voor haar; ze woont er en helpt haar vader wanneer hij het nodig heeft. Dat is iets heel anders dan haar werk bij de zedenpolitie. 

De lekker korte hoofdstukken zorgen er voor dat je door het verhaal heen vliegt; de auteur hanteert een fijne schrijfstijl. Humor, spanning en seks wisselen elkaar af in ‘Gevaarlijke date’. 

“Hij lacht een triomfantelijke lach, die me overal kippenvel bezorgt. Dit klopt niet. Mijn gedachten tollen rond in mijn hoofd. Waarom loopt hij hier? Heeft hij me gevolgd? Niet laten merken  dat je bang bent, zeg ik tegen mezelf. Ik duw mijn schouders iets naar achter en probeer intussen in te schatten hoe sterk hij is.”

Deze prettig lezende spannende chicklit heeft alles in zich om er van te kunnen genieten: thuis in een luie stoel als het regent of op het strand in de zomer. Het is mede dankzij de afwisselende spanning, romantiek en erotiek een boek geworden dat je in een mum uitgelezen hebt.
Het is een meeslepend verhaal geworden waarin je Tirza het allerbeste gunt. Hetgeen je leest is zeker geen zware kost.

Ik heb ‘Gevaarlijke date’ graag gelezen.



De auteur:

Krista van der Hulst (1981) groeide op in een dorp in Noord-Holland en woont nu met haar gezin in Zeist. Ze studeerde bouwkunde en Sociale Wetenschappen en werkt als adviseur Huisvesting bij een zorginstelling. 

Gevaarlijke date is haar derde boek na Dwaze dates of echte liefde en Kiezen of daten
Neem een kijkje op haar website.

Gevaarlijke date koopt u bij (de webwinkel vah) uw lokale boekhandel of bij



Boekgegevens: 

Titel: Gevaarlijke date
Auteur: Krista van der Hulst
Genre: spannende chicklit-detective
Uitgave: paperback, 250 pagina’s
Uitgever: Uitgeverij EigenZinnig, april 2019
ISBN: 9789463900003
NUR: 343



Met dank aan Uitgeverij EigenZinnig voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.