vrijdag 13 januari 2023

Nu al te reserveren: 'Dansen naar de ochtend' geschreven door Wilco Harbers

 gedichten


Dansen naar de ochtend

'Dansen naar de ochtend' is een bundel met aangrijpende en beeldende gedichten over liefde en rouw. 

Omarm mij
met je zachtheid

Troost mij
met je liefde

Heel mij
met je tranen

Kus mij
met je hart

Omarm mij

Naar aanleiding van het overlijden van Arno, echtgenoot en geliefde van Wilco Harbers, ontstond deze dichtbundel. Vanuit een verbondenheid met de pijn, het verdriet, de angst en het gemis vond Wilco de inspiratie om te schrijven. Wat volgde was de liefde die haar pad weer vond in een stroom van woorden. Een rivier van zinnen, uitmondend in een zee van poëzie. 

“Een ware ode aan de liefde.”

“Ik ben diep onder de indruk van je prachtige stijl waarin je met een soepele en gepassioneerde pen verdriet en gemis weet te vertalen naar een monument van innige liefde. Hulde daarvoor.
Als geboren designer geef je de dood een gezicht en maak je van het verleden een levende, warme herinnering.”
- Rik Felderhof


De auteur:

Geboren in het Twentse Nijverdal heeft Wilco Harbers (1964) gedurende tweeëntwintig jaar een carrière opgebouwd binnen de jeugdhulpverlening. Met name in de dagbehandeling en pleegzorg.
De liefde en het werk brachten hem naar Breda, Middelburg en uiteindelijk, inmiddels getrouwd met zijn grote liefde, in 2007 naar het Caribische Bonaire.
Hier heeft hij onder meer een aantal jaren in het het middelbaar beroepsonderwijs en de hulpverlening aan schoolgaande kinderen gewerkt.

In 2014 maakte hij op Bonaire een rigoureuze carrièreswitch. Hij gaf gehoor aan de innerlijke roep om zich volledig op het creatieve vlak te storten.
Uiteindelijk besloot hij een eigen bedrijf in interieurdesign te beginnen, Harbers Interior Design Bonaire. Zo kon hij zijn creativiteit geheel inzetten en tot zijn recht laten komen. Top op heden is hij hierin succesvol als directeur en designer.

Dansen naar de ochtend reserveert u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Dansen naar de ochtend
Auteur: Wilco Harbers
Illustraties: Alie Nicolay
Genre: poëzie
Uitgave: paperback, 98 pagina's
Uitgever: Palmslag, 27 januari 2023
ISBN: 9789493245730
NUR: 306


Met dank aan Uitgeverij Palmslag voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: Palmslag)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.