zondag 10 november 2013

Recensie 'Verdriet' van Angelique Borgmeijer

Auteur: Angelique Borgmeijer
Genre: young adult – fantasy
Uitgave: paperback, 275 pagina's
Uitgever: New Way, oktober 2013
ISBN: 978 94 91645 03 7

Angelique deed enige tijd terug een oproep. Ze zocht naar bloggers die haar
boek wilden lezen en er een recensie over wilden schrijven. Ik gaf aan
dat ik daar interesse in had. Ik lees de laatste tijd vaker een debuut van een
auteur en vind dat ook leuk om te doen. Heerlijk om de auteurs op deze manier
van dienst te kunnen zijn.
Er lag nog een stapel(tje) te lezen boeken, maar dat was geen enkel probleem.
Het boek ontving ik 24 oktober.

Samenvatting:
Op de achterflap staat:

'Het leven lacht Helena Ruit toe, maar een groot verlies, een confrontatie met haar beste vriendin en een geheim waar de meeste mensen bang voor zijn veranderen dat abrupt. Het dwingt Helena te kiezen tussen leven en dood. Alhoewel ze twijfelt of de goede keuze heeft gemaakt en of ze er wel klaar voor wat komen gaat, moet ze alles wat haar bekend is achter laten. Echter de grote vraag blijft: wordt haar normale leven weer normaal of blijft ze altijd in gevaar? Lees het spannende eerste deel Verdriet en kom er zelf achter.'

Wat ik er van vond:
Het is een verhaal dat gaat over Helena, een meisje dat nog op de middelbare school zit.
Haar leventje
lijkt zonder problemen te zijn en ze kijkt uit naar de toekomst. De examens kunnen wat problemen opleveren, maar verder hoeft ze zich nergens druk om te maken. Helena is een erg kinderlijke tiener. Ze gaat op een nogal ongeloofwaardige manier met haar ouders om. Wel heel erg volgzaam.
Dan starten de gebeurtenissen, zoals ze in de samenvatting beschreven zijn. Ik ga daar verder niet over uitweiden, maar Helena krijgt nogal wat voor haar kiezen in dit verhaal. Het ene na het andere overkomt haar. Ze voelt zich bedrogen en ook bedreigd.
Het is een fantasie-verhaal voor nog jonge 'young adult'-lezers.

Het
boek start in een traag tempo. Gelukkig komt daar wat verandering in naarmate
je verder leest. Het verhaal leest niet soepel, ietwat gedwongen en gekunsteld.
Dit is het eerste boek van Angelique.
Je merkt dat de
ze auteur het boek graag geschreven heeft. Er is een heleboel fantasie aanwezig.
Ik ben zeker benieuwd naar
een volgend boek van haar. We gaan zeker nog meer van haar horen.

Het begin is gemaakt ...


Ik waardeer dit boek met 2/5 * 

2 opmerkingen:

  1. 'Heerlijk om de auteurs op deze manier
    van dienst te kunnen zijn'....zo schreef je in de recensie Mieke!
    Fijn dat je dit doet en op deze manier alvast iets over dit debuut vertelt!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.