dinsdag 27 mei 2014

'Dansen in de hemel' van Michael Pilarczyk

Dansen in de hemel

Auteur: Michael Pylarczik
Genre: roman
Uitgave: paperback, 256 pagina's
Uitgever: Invictus Publishing, 23 mei 2014
ISBN: 978 90 79679 20 1

Samenvatting:

Hoofdpersoon Mishka Kamadev ontdekt al op jonge leeftijd dat geld een middel is om vrijheid te kunnen kopen. Gedreven door dit onbewuste verlangen wordt zijn grote wens een wereldberoemde DJ te worden. Als hij deze droom waarmaakt, en hij zijn liefde vindt in de spirituele maar zieke Lisa di Angelo, leidt hij voor de buitenwereld een glamourbestaan. Zijn innerlijk raakt echter verscheurd wanneer de ziekte Cystic fibrosis vat krijgt op Lisa’s gezondheid. Het ene moment is Mishka The God of House Music in het nachtleven, het andere moment is hij de verzorger van zijn ongeneeslijk zieke vrouw. Hij zoekt vergetelheid in drank en pillen, stort zich in een affaire met de hartsvriendin van zijn vrouw, en op de aandelenbeurs verliest hij zijn fortuin. Om de miljoenenschuld aan de bank te kunnen terugbetalen, laat Mishka zich verleiden door listige zakenlui. Gedreven door hoogmoed en grootheidswaan wordt hun media-imperium een onwaarschijnlijk succes, totdat de hebzucht tijdens de internethype tot een keiharde confrontatie leidt. Nadat Mishka opnieuw financieel aan de grond zit en hij niet kan accepteren dat de liefde van zijn leven stervende is, wordt hij ook nog overvallen door een verbijsterende mededeling van zijn jeugdliefde.

Dansen in de Hemel is een aangrijpend verhaal over twee mensen die worstelen met liefde en dood. Een roman over verlangen, zuivere liefde en geluk. Een zoektocht naar onze eigen waarheid.


Wat ik er van vond:

Dit boek voelde goed terwijl ik aan het lezen was. Het verhaal leest alsof ik er bij ben en mag binnenkijken in het leven van de hoofdpersonen.

Op het voorblad staat Amor omnia vincit: liefde overwint alles. Dat spreekt me aan.
Het boek heeft twee delen en is onderverdeeld in 22 duidelijke hoofdstukken en een epiloog.
Het verhaal leest zo prettig omdat het de menselijke gevoelens benadrukt en net zoals ieder mens afwisselend vrolijk, verdrietig, gespannen, ontspannen, verwachtingsvol of gedesillusioneerd kan zijn.

Een boek over liefde en liefhebben, maar ook over zakendoen en de rol van de banken in het tegenwoordige bedrijfsleven.
'Het leven is zoals het is en gaat zoals het gaat. Niet altijd rechtvaardig en niet altijd zonnig en opgewekt.' Deze woorden spreken me heel erg aan. In ons leven gaat het er voornamelijk om hoe we omgaan met de gebeurtenissen in ons leven en wat we er van maken.
Er gebeurt zoveel, daar ga ik niets over vertellen. Daar zijn samenvattingen voor, is mijn mening. Dit boek moet je zélf lezen en er van genieten.

Ik waardeer dit debuut met 5/5 sterren. Er zit voor iedereen wat in!


Waarom dit boek:

Tijdens de financiële crisis in 1998 verloor Michael Pilarczyk al zijn geld op de aandelenbeurs. Om dit debacle teniet te doen, startte hij aan het begin van deze eeuw een mediabedrijf. In de roman Dansen in de Hemel beschrijft hij de waanzin van het grote geld tijdens de internethype, maar ook hoe banken in de jaren negentig hun cliënten hebben verleid om met geleend geld te beleggen, veelal met desastreuze gevolgen. Rondom deze gebeurtenissen heeft de auteur een aangrijpende roman geschreven over twee mensen die worstelen met liefde en dood.


Bekijk hier de boektrailer van Dansen in de hemel
Het luisterboek is gratis te downloaden op www.dansenindehemel.nl


Bestel dit boek via je lokale boekwinkel of via de webwinkels.

Over de auteur:



Michael Pilarczyk (Gdynia, Polen 1969)

What you think you become is zijn levensmotto, succes is een kwestie van mindset.
Wat zou jij doen als bijna alles mogelijk is? Ergens in onszelf hebben we een kracht die elke gedachte, elke droom en ieder verlangen kan waarmaken. Leer die kracht in jezelf te gebruiken. Leer wat Michael Pilarczyk leerde op basis van de kennis van grootmeesters Tony Robbins, Napoleon Hill, Deepak Chopra en Dan Peña.
Ik vind het belangrijk om mijn kennis te delen en uit eigen ervaring te vertellen over succes, maar ook over mijn mislukkingen en hoe je vanuit het dal weer bovenop de berg terecht komt. Ik geef mensen inzicht om na te denken over zichzelf en probeer in te laten zien dat bijna alles mogelijk is.”

Voor meer informatie over de auteur, kijk op zijn website, volg hem op twitter en Facebook

Dit boek telt mee (30/30) voor de uitdaging: Ik lees Nederlands 2014



2 opmerkingen:

  1. Lijkt mij een heel mooi, maar ook interessant boek. Staat op mijn lijstje, Mieke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een heel speciaal boek Ellie. 'Speciaal' in de zin van: mooi maar anders... (uit het hart, ook de minder goede dingen die plaatsvinden maken het mooi)

      Verwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.