zaterdag 3 juli 2021

Ik las 'Ik hou niet van boeken. Echt niet. Punt uit.' geschreven door Emma Perry met illustraties van Sharon Davey

 


Ik hou niet van boeken. Echt niet. Punt uit.

Omschrijving:

Er was eens een meisje…
Of nee, er is nu een meisje, genaamd Mila.

Ze gebruikt boeken voor van alles en nog wat, van jongleren tot sleeën. Maar boeken lezen?
NOOIT.

Totdat de boeken er genoeg van hebben.

Tijd voor ACTIE!
(bron info: achterflap)


De auteur:

Emma Perry is leerkracht in het basisonderwijs en auteur van kinderboeken. 
Haar debuut is ‘Ik hou niet van boeken. Echt niet. Punt uit.’
Ze woont in Bath, VK, met haar man, twee kinderen, twee katten en een grote stapel boeken. Daarvoor hebben ze allemaal (niet de katten!) een heerlijke vijf jaar doorgebracht in Melbourne, Australië, waar ze met kookaburra's en kangoeroes babbelden, maar ze faalden jammerlijk in het leren surfen - hoewel ze heel goed werden in het doden van vliegen. 
(bron info: website Emma Perry.)


De illustrator:

Sharon Davey heeft een verleden als ontwerper in de theaterwereld. 
Ze heeft voor verschillende klanten gewerkt en wordt voor al haar werk vertegenwoordigd door Plum Pudding Illustration Agency.
Als ze niet druk bezig is met illustreren kun je haar vinden met haar neus tegen het glas van een winkel gedrukt waar ze gebak verkopen, of is ze onderweg naar een van haar vele besprekingen.
(bron info: website Sharon Davey)
 
Mijn mening:

Zoals je in de omschrijving hierboven kunt lezen is Mila een meisje dat heel veel boeken heeft. Ze doet er van alles mee behalve dat waar ze voor gemaakt zijn: lezen.
Mila krijgt boeken voor allerlei gelegenheden, ze vraagt er niet eens om. 
Maar ze kan het helemaal niet waarderen, tot op het moment dat de boeken haar wakker schudden.

De auteur en illustrator hebben bovenstaand probleem aangepakt en goed samengewerkt op een manier die voor de lezers en kijkers uitnodigend werkt: de nieuwsgierigheid zal zeker aangewakkerd worden en de kinderen kunnen daarna zelf ook avonturen beleven.

Voor in het boek heeft Mila een eigenwijze, boze uitdrukking op haar gezicht maar naarmate het verhaal vordert verandert dit.
Mila ontdekt dat lezen haar uitdaagt, energie geeft en slimmer maakt.
Ze krijgt er plezier in en houdt daarna echt veel van boeken.

“Echt. Héél. Veel. Punt uit.”




Ik hou niet van boeken. Echt niet. Punt uit. koop je bij (de webwinkel van) je lokale boekhandel of via:


Boekgegevens:

Titel: Ik hou niet van boeken. Echt niet. Punt uit.
Auteur: Emma Perry
Illustrator: Sharon Davey
Genre: prentenboek, vanaf 4 jaar
Uitgave: hardcover, 32 pagina’s
Uitgever: De Vier Windstreken, 26 juni 2021
ISBN: 9789051168457
NUR: 273, 274
Oorspronkelijke titel: I DON’T LIKE BOOKS. NEVER. EVER. THE END.
Vertaald door Monique Berndes


Met dank aan De Vier Windstreken voor het toezenden van een recensie-exemplaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.