zaterdag 2 mei 2015

Ik las: 'Passagier 23' van Sebastian Fitzek - een ware psychologische thriller


Passagier 23

Politiepsycholoog Martin Schwarz heeft tijdens een vakantie op het cruiseschip Sultan of the Sea zijn vrouw en zoontje verloren. Niemand heeft ooit kunnen ophelderen wat er tijdens die noodlottige reis is gebeurd en Martin blijft achter als een mentaal wrak. Hij heeft zich voorgenomen nooit meer één voet op een cruiseschip te zetten, totdat hij vijf jaar later een mysterieus telefoontje krijgt van een oudere dame die beweert meer van de verdwijning te weten. Martin gaat terug naar het gewraakte schip en komt op het spoor van een verdwenen gewaand meisje dat is teruggekeerd naar de Sultan - samen met de teddybeer van zijn zoontje...

Ik las deze thriller en dit is mijn mening:

Misleiding is aan de orde van de dag in deze psychologische thriller!

Vanaf het begin zit er vaart in het verhaal; het leest heerlijk dit boek! Ik had meteen het idee dat ik Martin Schwartz persoonlijk ken, ik voelde aan wat hij voelde en had met hem te doen door de keuzes die hij moet maken. Alle karakters, maar vooral deze hoofdpersoon is heel goed beschreven.
Ik belandde met hem in een doolhof en zag niet altijd de uitgang voor ogen.

Deze auteur is een meester in het de lezer op het verkeerde been zetten en hij weet de spanning hoog te houden tot de allerlaatste bladzijde. Na de epiloog was ik uit deze doolhof en kon ik uitademen.
De verschillende verhaallijnen en karakters vullen elkaar prima aan. Uiteindelijk vallen alle puzzelstukjes op hun plaats.

Een boek dat je niet weg wilt leggen. Een ware psychologische thriller, van het begin tot het eind van een hoog niveau .
Ik heb het boek heel graag gelezen en waardeer het met 5 sterren.

Koop dit boek via uw lokale boekhandel of via: 
Over de auteur:
Sebastian Fitzek (Berlijn, 1971) studeerde Rechtswetenschappen en werkt als journalist en schrijver voor radiostations en tv-zenders. Van zijn psychologische thrillers zijn miljoenen exemplaren over de toonbank gegaan in niet minder dan negenentwintig talen. Eerder verscheen van Sebastian Fitzek Afgesneden.

Boekgegevens:
Titel: Passagier 23
Auteur: Sebastian Fitzek
Genre: psychologische thriller
Uitgave: paperback, 352 pagina's
Uitgever: The House of Books, 2015
ISBN: 978 90 48825 27 1
ISBN: 978 90 48825 28 8 (E-book)
NUR: 332
Oorspronkelijke titel: Passagier 23

Vertaling uit het Duits: Lucienne Pruijs

3 opmerkingen:

  1. Oh Ja, Sebastian Fitzek...dit lijkt mij weer een topper. Maar ik loop achter met lezen. Heb van deze en van andere 'graag te lezen' auteurs nog boeken op de stapel liggen. Altijd goed voor heerlijke leesuurtjes! Dank voor de recensie, Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vreemd, ik had hier een reactie op gegeven. Dat ik zin heb in dit boek en er ook nog een paar van hem heb staan. Dat zijn boeken garant staan voor heerlijke leesuurtjes...zoiets had ik verteld, Mieke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals je ziet loop ik wat achter met reageren. Dank voor je reacties, lieve Ellie :-)

      Verwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.