dinsdag 17 september 2019

In de brievenbus: 'Noormannen: De Vikingsaga 793 - 1241'

"Haywood schreef een gezaghebbend en informatief boek over de Vikingen en hun impact op de beschaving" - Kirkus Reviews


Noormannen: De Vikingsaga 793 - 1241

Eind augustus deed ik mee aan een winactie bij Uitgeverij Omniboek. Tot mijn grote blijdschap won ik een exemplaar van: Noormannen: De Vikingsaga 793 - 1241. Hier ga ik zeker van genieten!

'Noormannen: de Vikingsaga 793-1241' van John Haywood beschrijft de rijke cultuur van de Vikingen in de volle breedte. Dit indrukwekkende boek volgt de weg van de Vikingen vanaf hun Noorse godenwereld in de achtste eeuw tot hun plek in het christelijke Europa in de dertiende eeuw. Het vertelt over de taal, de kunst en de technologie, de wetten en gebruiken en het belang van de Noorse mythologie.

Haywood schrijft aantrekkelijk proza, waardoor het verhaal voor een breed publiek toegankelijk wordt. Hij beschrijft de aanvallen in het noorden van Europa, de moord op de skald en over verhalenverteller Snorri Sturluson op IJsland. Haywood laat de saga's herleven en vertelt over historische plaatsen in Amerika, Azië en Europa, met de Noormannen als ontdekkingsreizigers, veroveraars en kruisvaarders.
Een uniek en bijzonder lezenswaardig werk.

De auteur:

Dr. John Haywood is een autoriteit op het gebied van de geschiedenis van oude beschavingen en de vroege middeleeuwen. Hij studeerde in Lancaster, Cambridge en Kopenhagen en doceerde aan de universiteit van Lancaster. Haywood schreef bijna twintig historische werken, waaronder 'De oude beschavingen' en 'Atlas van de wereldgeschiedenis'.

Wilt u ook kunnen genieten van Noormannen: De Vikingsaga 793 – 1241?
Het is te koop bij uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens
Titel: Noormannen: De Vikingsaga 793 – 1241
Auteur: John Haywood
Genre: geschiedenis
Uitgave: paperback, 408 pagina's, met illustraties
Uitgever: Uitgeverij Omniboek, vijfde druk juli 2019
ISBN: 9789401909983
NUR: 684
Originele titel: Northmen: The Viking Saga 793-1241 AD


Met dank aan Uitgeverij Omniboek voor het toezenden van mijn gewonnen exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.