zaterdag 26 oktober 2019

Ik las: 'Het verraad van Lady Charlamane', geschreven door Hans Breuker



Het verraad van Lady Charlamane
Serie: Mack Dime #1

Van de achterflap:

“Voor het eerst sinds lange tijd wist Mack niet wat hij moest doen. In het leger en in zijn tijd bij een private contractor had hij ontelbare keren in hopeloos gewelddadige situatie gezeten. Bomgordels, handgranaten, mortieren en kogels in alle formaten hadden zich een weg gezocht om in zijn lijf te nestelen. Het verschil was dat hij in die situaties tenminste terug kon vechten. Nu was zijn vijand onzichtbaar, net als de motivatie om hem erin te luizen. Hij wist niet waar hij moest beginnen. Wie er achter dit plan zat was goed. Agressie flitste door zijn ingewanden, zijn borst ging hevig op en neer. Het was tijd om in de aanval te gaan.” 

Mack Dime – twee meter lang en minstens zo breed – is een rijke, bekende Nederlander, womanizer, drankorgel en adrenalinejunk. Hij is meedogenloos, slim en onweerstaanbaar. En hij zit diep in de problemen...

Mijn mening:

In 'Het Verraad van Lady Charlamane' leren we Mack Dime kennen. Hij is eigenaar van een beveiligingsbedrijf en houdt van vrouwen, drank en actie.  Het taalgebruik van de hoofdpersoon is soms vrij grof, maar dat past helemaal bij deze persoon waardoor het niet hinderlijk is. We leren hem hier kennen als een stoere bink met soms toch een klein hartje; dat is dan weer ontroerend om te lezen. Ook humor ontbreekt zeker niet in dit eerste deel.

Lady Charlamane is een aantal jaren plotseling verdwenen en staat even plotseling weer voor zijn neus. Ze zet een val op en zowel zijn bedrijf als zijn leven zijn niet meer veilig; hij kan zelfs niemand meer vertrouwen binnen zijn organisatie. Toch blijft hij haar zien als zijn favoriete medewerkster van weleer; hij leerde haar alles en ze was een van zijn protegés maar het ontbrak haar aan empathie. Ze had toentertijd de toekomst voor het grijpen maar ze verdween uit zijn leven.

"De jonge vrouw die naast hem zat, die hij opgeleid had, was er zeker klaar voor. Wraakzuchtiger dan hij, misschien ook wel harder. Maar het kwam vanuit haat en hij had ervaren dat je daardoor opbrandt. Toch was hij trots op haar, een vrouw die haar mannetje stond in deze keiharde business. Mij haar voelde ook een tikje angst, niet alleen voor haar veiligheid, maar voor hoe ver ze kon gaan."

In de proloog lees je over iets wat zich tien jaar eerder afspeelde. Meer over dat verleden kom je ongetwijfeld in het tweede deel 'De baron van de Balkan' tegen waardoor je meer zult kunnen begrijpen van de achtergronden. Ik kijk er zeker naar uit omdat het personage Mack Dime me getroffen heeft. 
De personages en de gebeurtenissen zijn goed beschreven en alles klopt in dit verhaal. Wellicht zal dat tweede deel meer diepgang brengen in een verhaal waarin actie voorop staat.


De auteur:

Over mezelf... Ik leef voor creativiteit, ik bedenk marketingstrategieën, schilder en schrijf. Ik woon in Amstelveen met mijn knappe vrouw en twee dochters.
Met Mack Dime wil ik de wereld veroveren. Het boek zit bomvol humor, lekkere wijven en leest als een actiefilm.
(bron: achterflap)

Neem ook een kijkje op zijn website

Mack Dime: Het verraad van Lady Charlamane koopt u bij uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens
Titel: Het verraad van Lady Charlamane
Serie: Mack Dime #1
Auteur: Hans Breuker
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 360 pagina's
ISBN: 978 90 82987 03 4

Met dank aan de auteur voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.