woensdag 23 oktober 2019

Vandaag in de schijnwerpers: 'Breinsteins Missie 2', geschreven door Ineke Fritz



Breinsteins Missie 2

Van de achterflap:

Hoe zou jij reageren als de poten van de stoel in je kamer beginnen te tikken en je wordt vastgegrepen terwijl er niemand in de kamer is? Precies, ja.

Nick en Jayden keren als helden terug uit Amerika. Daar onderging hun opa, de wereldberoemde wetenschapper Bruce Sutton, een riskante hersenoperatie. Er werd een chip uit zijn hoofd gehaald, waarop informatie stond over de Bever. Deze mislukte uitvinding kan het leven van miljoenen mensen in gevaar brengen. Als Bruce kort na aankomst op Schiphol verdwijnt, wordt duidelijk dat niet iedereen gelooft dat hij niets meer over de Bever weet.

In een wanhoopspoging om aan zijn ontvoerders te ontsnappen, voert Bruce een verboden natuurkundig experiment uit. Daarbij werkt hij zich geniaal in de problemen. Terwijl grote vriend Lone probeert die problemen op te lossen, testen Nick en Jayden de angstaanjagend enge proefversie van een computerspel, waarin zijzelf de hoofdrollen spelen. Wrijvend over blauwe plekken en pijnlijke bulten wordt duidelijk dat alleen zij opa kunnen helpen. Wat ze niet weten is dat ze het risico lopen voorgoed te verdwijnen.

Breinsteins Missie deel 1 en deel 2 zijn ook prima los van elkaar te lezen.

Leeftijd: vanaf 11 jaar.

"Breinsteins Missie 2 is een superspannend verhaal, waarin een natuurkundig experiment grote gevolgen heeft en een computerspel pijnlijk echt blijkt.' – Juf Marjan op vanjufmarjan.nl.

Eerder las ik van Ineke Fritz:

De auteur:

Ineke over zichzelf:
“De eerste twintig jaar van mijn leven heb ik in Amsterdam gewoond. Daarna heb ik de 'reusachtige' sprong naar Diemen gewaagd. Die is me goed bevallen, want tot nu toe ben ik alleen in mijn fantasie verder gesprongen.

Schrijven en honden zijn mijn passie. Mijn werk als copywriter bij reclamebureaus inspireerde me tot het schrijven van fictie.” 

Lees meer over Ineke en haar werk op haar website.

NB: Breinsteins Missie 2 wordt opgedragen aan De Regenboogboom. Van elk verkocht boek gaat er een bedrag naar deze stichting. Lees HIER meer daarover.

Breinsteins Missie 2 koopt u bij uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens
Titel: Breinsteins Missie 2
Auteur: Ineke Fritz
Genre: jeugdboeken vanaf 11 jaar
Uitgave: paperback, 218 pagina's
Uitgever: Droomvallei Uitgeverij, september 2019
ISBN: 9789492844583


Met dank aan Droomvallei Uitgeverij voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.