zondag 29 maart 2020

Vandaag in de schijnwerpers: 'Loet de Beer' geschreven door Nicole Bos-Zeegers, met illustraties van Myriam Berenschot

"Zullen we samen leuke avonturen gaan beleven?"


Loet de Beer

Herkent u het ook dat uw kind snel is afgeleid tijdens het voorlezen?

Loet de Beer draagt bij aan een betere concentratie tijdens het voorlezen op een leuke en rustige manier.

Bij de verhaaltjes staan telkens drie illustraties , die het begin, de gebeurtenis en het einde van het verhaal laten zien.
Hierdoor kunnen kinderen beter hun eigen verhaal vormen.
Dit wordt nog eens extra verduidelijkt door de symbooltjes die in de illustraties staan weergegeven:
Een maantje, een zonnetje, een en sterretje.

Hierdoor kunt u uw kind op een leuke manier bij het voorlezen betrekken, door te vragen bij welke illustratie het verhaaltje zich op dat moment afspeelt. Uw kind kan dit gemakkelijk aangeven door de symbooltjes te benoemen.

U kunt weer samen met uw kind genieten van een leuk verhaal en daarmee de dag goed afsluiten.
(Bron info: Nicole Bos-Zeegers)

De auteur over zichzelf op haar website:

Mijn naam is Nicole Bos. Ik vind voorlezen uit kinderboeken ontzettend leuk. Ik was er dan ook al jaren over aan het denken om een kinderboek te gaan schrijven.

Maar goede inspiratie is van cruciaal belang om hiermee daadwerkelijk aan de slag te gaan. Deze inspiratie heb ik nu gevonden bij mijn drie kinderen. De jongste vindt het nog steeds erg leuk om voorgelezen te worden uit de meest verschillende boeken. En het voorlezen vind ik zelf ook minstens net zo leuk als zij. Daarbij vind ik het erg belangrijk dat we samen kunnen genieten van een leuk verhaal.

Maar omdat ik merkte dat kinderen vaak hun aandacht niet helemaal bij het verhaal kunnen houden, heb ik ervoor gekozen om dit boek op een andere manier te schrijven, waarbij de rust, de eenvoud en het plezier van het voorlezen behouden blijven.

Loet neemt de kinderen mee op leuke en spannende avonturen die ook in het dagelijks leven voorkomen en dus herkenbaar voor hen zijn. Bij de verhalen zijn illustraties geplaatst. Deze illustraties bestaan steeds uit drie verschillende gedeeltes uit het verhaal. Daardoor kunnen de kinderen makkelijker meelezen en zo hun eigen verhaaltje vormen, én hun aandacht erbij houden.

Ik hoop dat het boek jullie net zoveel voorleesplezier geeft als ik heb ervaren met het schrijven ervan!
(bron info: Nicole Bos-Zeegers)

Neem een kijkje op de ontzettend leuke website van Loet de Beer. Er staan leuke kleurplaten en puzzels. Bovendien loopt er nu (tot 11 april) ook een kleurplatenwedstrijd!

Boekgegevens:
Titel: Loet de Beer
Auteur: Nicole Bos-Zeegers
Illustraties van: Myriam Berenschot
Genre: kinderboek met illustraties
Uitgave: hardcover, 24 pagina’s
Uitgegeven in eigen beheer, januari 2020
ISBN: 978 94 63283 04 5

Loet de Beer koopt u bij uw lokale boekhandel of bij:


Met dank aan Nicole Bos voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.