dinsdag 24 november 2020

Ik las: 'Nachtschaduw' geschreven door Wendy Walker. “Geweld. Geheimen. Geestesziekte”

 "Als je klaar bent voor een thriller van formaat, lees dan Nachtschaduw, een ware pageturner." - B.A. Paris


Nachtschaduw

Het verhaal:

Rosie en Laura, twee zussen die van elkaar verschillen als dag en nacht. De een heeft het perfecte gezinsleven, de ander probeert uit alle macht los te komen van een getroebleerd verleden en bezoekt regelmatig haar psychiater. Wanneer Laura niet terugkeert van een blind date, is Rosie gealarmeerd. Wanneer zij op zoek gaat naar haar zus, stuit zij op een reeks geheimen uit Laura's verleden die nu aan de oppervlakte komen en die het ergste doen vrezen.

"Actueel, bloedstollend en met een vernuftig plot.
Wendy Walker is een van de grote sterren aan het thrillerfirmament!' - Publishers Weekly
(Bron info: Uitgeverij De fontein)

Mijn mening:

‘Nachtschaduw’ wordt uit verschillende perspectieven verteld: enerzijds lees je in de eerste persoon het verhaal van Laura en anderzijds komt het verhaal van Rosie in de derde persoon tot de lezers. Deze verhaallijnen worden afgewisseld met korte notities van de sessies bij de therapeut. Hierdoor leer je Laura steeds beter kennen.

De karakters zijn goed uitgewerkt en komen voor je ogen tot leven in deze unheimisch goede, psychologische thriller. Wendy Walker maakt gebruik van gebeurtenissen en beschouwingen waarin iets onverwachts gebeurt waarbij de spanning heel groot is en waarvan de afloop onduidelijk is. 

“We lopen over het pad langs het water. De lucht is perfect, niet te warm en niet te koud op de huid. Hij ruikt naar zout en zeewier. De geur van de oceaan. Het is heerlijk.
En ik word er wanhopig van.”

Niet alles is zoals je het verwacht en dat maakt dat het boek pas uit is als het verhaal helemaal verteld is.
De auteur schrijft een verhaal dat vloeiend en toegankelijk is, met geloofwaardige dialogen. 
Moeten geheimen bewaard blijven of niet, vraag je jezelf af?

“Wat is hier aan de hand? Waarom is hij zo geïnteresseerd in mijn verleden?
Het lijkt wel alsof hij weet van dat lijstje met dingen waar ik over pieker.”

Wanneer je denkt dat je wel een beetje weet hoe het verhaal verder zal gaan, lees je iets waardoor je weet dat je op het verkeerde been gezet bent door de auteur: dit komt totaal onverwacht!

Ik heb genoten van deze zoektocht en kijk uit naar een volgende thriller van Wendy Walker.



De auteur:

Wendy Walker is familierechtadvocaat. Haar werk wordt inmiddels in vele landen vertaald en krijgt lovende kritieken van pers, publiek en collega-auteurs.
Eerder las ik van Wendy Walker Het Cassandra-effect

Nachtschaduw koopt u bij uw lokale boekhandel of bij

Boekgegevens:

Titel: Nachtschaduw
Auteur: Wendy Walker
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 320 pagina's
Uitgever: Uitgeverij De Fontein, november 2019
ISBN: 978 90 26148 72 9
ISBN: 978 90 49807 51 1 (dwarsligger)
ISBN: 978 90 26148 73 6 (eBook)
NUR: 305
Oorspronkelijke titel: The Night Before
Vertaald door: Anna Livestro


Met dank aan Uitgeverij De Fontein voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.