zondag 13 juni 2021

Vandaag in de schijnwerpers: 'Arco', geschreven door Jan Jansen. Inclusief inkijkexemplaar

 


Arco

Wanneer de wereld in de naoorlogse jaren haar wonden likt, besluit de samenleving, hierin aangevuurd door de jeugd, stormachtig op zoek te gaan naar een nieuwe identiteit.
Meegezogen in deze draaikolk van emoties besluit Alex reeds op jonge leeftijd , zich door niets of niemand tegen te laten houden in zijn zoektocht naar geluk en de zin van het bestaan. Vastberaden gaat hij op weg.

Maar in hoeverre kan de mens op de reis door het leven zijn eigen weg daarin bepalen en in hoeverre beslist uiteindelijk het lot onze bestemming.


De auteur:

Jan Jansen (1949). Geboren in de naoorlogse periode groeit de schrijver op in de roerige zestiger jaren, waarin door de jeugd het streven naar vrijheid van handelen en denken tot het hoogst denkbare goed wordt uitgeroepen. Hij maakt daardoor deel uit van de generatie, die vanaf dat moment de samenleving voorgoed zal veranderen.

Op de achterflap van Arco:

‘Ik vind mijn levensvreugde in de mensen, de dingen en de gebeurtenissen om mij heen, maar ervaar de mensheid in zijn geheel daarentegen als een diepe teleurstelling.’ – J.J.

Arco koopt u bij (de webshop van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Arco
Auteur: Jan Jansen
Genre: roman
Uitgave: hardcover, 228 pagina’s
Uitgever: BoekenGilde, december 2020
ISBN: 9789464026795
NUR: 301


Met dank aan de auteur voor het recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.