dinsdag 7 februari 2017

WE HEBBEN EEN WINNAAR

In de MAANDAG-WINACTIE van 30 januari kon je meedoen voor een exemplaar van 'Maan en zon', geschreven door Stefan Brijs.




Curaçao, 1961.
Op een septemberochtend laat taxichauffeur Roy Tromp zijn twaalfjarige zoon Max achter in de klas van broeder Daniel. Max blijkt een talentvolle jongen die ervan droomt om onderwijzer te worden. Broeder Daniel, zelf een kind van het eiland, wil hem daarbij helpen. Veertig jaar later is er van die droom niets terechtgekomen en vertrekt Max onverwacht naar Nederland, misschien wel voorgoed. 


Tijdens een doorwaakte nacht denkt broeder Daniel terug aan zijn bijzondere band met de familie Tromp. Intussen hoopt hij op nieuws van Max. 

Tegen de achtergrond van een gemeenschap die gevangen is tussen traditie en vernieuwing, tussen vroeger en nu, is Maan en zon een generatieroman over afkomst en armoede, eer en bedrog - een verhaal over vaders en zonen en de ziel van een eiland




Anneke van Dijken 

Anneke,  stuur je gegevens binnen één week naar me toe, zodat het boek zo snel mogelijk naar je toe gestuurd kan worden. Heb ik binnen deze week niets van je gehoord, wordt er een andere naam geloot.

Behoor je deze keer niet tot de winnaars, niet getreurd want binnenkort komt er een nieuwe winactie. Houdt daarom mijn blog en mijn boekenpagina op Facebook Mieke's blog: 'Graag gelezen' in de gaten.
Iedereen hartelijk dank voor het meedoen.

Warme groet,
Mieke Schepens

3 opmerkingen:

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.