donderdag 27 februari 2020

Ik las: 'Perfect Match' geschreven door Patricia Snel

Een eenvoudige flirt op datingsite Perfect Match mondt uit in een nachtmerrie


Perfect Match

Het verhaal: 

Isa, vierendertig jaar, heeft alles wat ze wil. Een fijn appartementje midden in de Jordaan, haar eigen yogaschool en geen tekort aan mannelijke aandacht. Alleen zou ze het stiekem wel leuk vinden als ze eens een man tegen zou komen die écht de moeite waard is. En heel misschien ooit... een kindje? Vriendin Lotte raadt haar de nieuwe datingsite Perfect Match aan. Ze komt in contact met de charmante Zweed Nils. Is hij haar perfect match? Even lijkt het zo, maar al snel voltrekt zich een drama met verstrekkende gevolgen. Isa zint op één ding: wraak.
(bron info: Ambo|Anthos)


Mijn mening:

Na het lezen van de angstaanjagende eerste bladzijde wil je nog maar een ding en dat is snel verder lezen omdat je wilt weten wat er gebeurd is!

Patricia Snel speelt het klaar om je bijna de hele wereld mee over te nemen terwijl je Marit volgt in haar acties. Deze hoofdpersoon is zowel lichamelijk als geestelijk verschrikkelijk mishandeld door haar vermeende geliefde Nils. Het verwerken van dit gegeven en het genezen van de wonden kost natuurlijk tijd.
Deze tijd gebruikt Marit op de voor haar enig mogelijke manier: een plan opzetten om wraak te kunnen nemen!

De dialogen lezen lekker vloeiend; geen ingewikkelde toestanden of teveel moeilijke woorden, waardoor het lijkt alsof je lekker het gesprek afluistert.
Het verhaal heeft een zekere spanningsboog waardoor je aan het boek gekluisterd blijft en het in een mum van tijd uit hebt. De hoofdstukken zijn lekker kort en ook humor ontbreekt niet in dit verhaal.

Het personage van Marit is duidelijk neergezet, de andere personages zijn duidelijk genoeg om van nut te kunnen zijn voor het verhaal.

“Ik vertel mijn verhaal. De Vlo luistert en wordt bijna nog bozer dan ik. Hij is oprecht geschokt, hij, de grote boef met zijn kleine hart. En het ontroert me. Of komen de emoties door mijn eigen verhaal dat ik voor het eerst van a tot z vertel? De tranen lopen over mijn gezicht. Met zijn handpalm veegt hij ze weg.”

Het gevaar van het gebruik van een datingsite neerzetten en het gemak weergeven waarmee iemand zich tegenwoordig heel anders kan profileren dan hij of zij in werkelijkheid is, is knap gedaan.


De auteur:

Patricia Snel studeerde Italiaanse taal-en letterkunde en kunstgeschiedenis. Zij werd bekend met 'De expat'. Na een jarenlang verblijf in Singapore en op de Kaaimaneilanden keerde zij in 2016 terug naar Amsterdam, waar ze woont en werkt op haar woonboot Gratia Deo. Haar laatste thriller 'Expat Exit' werd opnieuw een bestseller.

Perfect Match koopt u bij uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens
Titel: Perfect Match
Auteur: Patricia Snel
Genre: thriller
Uitgave: paperback,  216 pagina's
Uitgever: Ambo|Anthos Uitgevers, april 2019
ISBN: 9789026347139


Met dank aan Ambo|Anthos Uitgevers voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.