dinsdag 25 februari 2020

Ik las: 'De strijd met de witte wolf' geschreven door Christine Charliers

Finale van de 'In de ban van de wolf'-trilogie. 
Een verhaal waarmee je in de huid van een wolf kruipt, waardoor je elke letter zult verslinden. 


De strijd met de witte wolf

Ik moet de wolf uit mij zien te krijgen. Ik ben het doden van dieren om te kunnen overleven zat. Ik veeg mijn tranen af en sta op. Weer krijg ik zo’n onheilspellend gevoel, alsof ik in de gaten word gehouden. Ik schakel mijn verscherpt zicht in en staar tussen de bomen door, die inmiddels in een donkere deken gehuld zijn. Ik zie en hoor niets verdachts. In de verte krast een uil. Even lijkt het of er nog iets is, een witte flits. Maar hoe ik ook speur, ik zie het niet meer.

Esther en Jonathan worden nog altijd opgejaagd door Crustonic. Dat louche bedrijf doet onderzoek naar genetische manipulatie, en heeft stamcellen van de tieners nodig. Maar dat is niet het enige probleem van Esther en Jonathan. Ze worden namelijk ook belaagd door een wolf die niet te grijpen lijkt. 
En dan hangt er nog de geur van romantiek in de lucht. 
Maar het duo richt zich op één doel: er moet een einde komen aan Crustonic!
(bron info: achterflap)

Eerder las ik uit deze serie:

Mijn mening:

Voor in het boek lees je een van de gedichten van Mark Galenkamp, die hij speciaal voor dit boek heeft geschreven:

Geen kracht
die sterker is
dan mijn liefde 
voor jou

– Mark Galenkamp

Een spannende proloog drukt je daarna meteen weer met je neus op de feiten.
Daarna volgen niet te lange hoofdstukken waarin zo nu en dan een terugkijk te vinden is naar wat er eerder gebeurde met de hoofdpersonen. 
Ik raad iedereen aan de hele trilogie te lezen om het meest van het verhaal te kunnen genieten.

De auteur hanteert een vlot tempo waardoor je door het verhaal heen vliegt. Dit verhaal over volwassen worden en alles wat daar bij hoort; het gaat over liefde, haat, vriendschap en wantrouwen.
De personages zijn gegroeid in de trilogie, waardoor ze steeds natuurlijker aanvoelden. Je weet dat je fantasy leest, maar het verhaal is heel geloofwaardig neergezet door deze auteur. Vooral Esther zie je voor je ogen tot leven komen en van gedaante veranderen.

“In de keuken neem ik uit de koelkast het bakje paella dat Hector voor me uit heeft gezet. Ik warm het op en ga dan aan tafel zitten. Lusteloos prik ik er met mijn vork in. Ik eet het op, maar proef er amper iets van. Hoe kan ik Jonathan bevrijden? En wat gaat Arne doen? Ik ben niet meer traceerbaar. Hij gaat vast merken dat er iets aan de hand is, als hij het al niet gemerkt heeft.”

Een groot geheim wordt ontrafeld en veel mysteries worden opgelost; dat brengt uiteindelijk rust in veel levens.
Ik heb ook dit derde en laatste deel graag gelezen en heb genoten van de actie en spanning die Christine Charliers hier heeft neergeschreven.
Ook de gedichten van Mark Galenkamp zijn prachtig om te lezen.


De auteur: 

Christine over zichzelf op de auteurspagina van Clavis Uitgeverij:
‘Ik ben geboren in 1981 en bracht mijn jeugd door in een dorpje vlakbij Leuven: Herent. We waren thuis met vijf kinderen. Ik was de oudste, na mij kwamen drie broers en een zus. Op de lagere school speelde ik veel met jongens, uit de klas, of ook wel met mijn neven, die we in het weekend vaak opzochten. Met meisjes vond ik het leuk om te springtouwen. 

Uit mijn rapporten blijkt wat voor kind ik was:

– Ver weg met haar gedachten, moet vaak uit haar dromen gewekt worden.
– Christine leest veel, maar liefst niet tijdens de les.
– Braaf en lief maar dromerig.
– Schrijven gaat niet met je hoofd op de bank.
– Ze leest terwijl de les rekenen word uitgelegd.
– Je gedachten moeten in de les zijn en niet zweven tussen hemel en aarde dan zul je beter kunnen.’

Lees meer over Christine op haar website.

De strijd met de witte wolf koopt u bij uw lokale boekhandel of bij

Boekgegevens
Titel: De strijd met de witte wolf
Trilogie: In de ban van de wolf, deel 3
Auteur: Christine Charliers
Genre: fantasy, vanaf 14 jaar
Uitgave: gebonden, 405 pagina’s
Uitgever: Clavis Uitgeverij, juli 2018
ISBN: 9789044833447
NUR: 284


Met dank aan Clavis Uitgeverij voor het toezenden van een leesexemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.