woensdag 27 december 2023

Ik las: 'De vrouw die vergat te leven' geschreven door Corine Hartman

 Een meeslepend moordmysterie in de Achterhoek


De vrouw die vergat te leven

De vrouw die vergat te leven speelt zich af in het pittoreske dorpje Vorden, waar Eva Romeijn woont. Eva is een kunstenares die worstelt met het feit dat ze tijdelijk niet kan schilderen. Ze is ook bezorgd over haar beste vriendin, die ongeneeslijk ziek is.

Op een dag vindt iemand het lichaam van een dode man in een afgelegen boerderij. De politie doet geen onderzoek naar de dood, maar Eva is een eigenzinnig persoontje en vastbesloten om de waarheid te achterhalen. Ze was toevallig getuige van een ruzie tussen twee mannen en dat is genoeg om haar speurtocht naar de waarheid te starten. Ze komt al snel achter een duister geheim dat het dorpje in zijn greep houdt.

“Ze sluit haar ogen. Proberen de kou te vergeten, tijdelijke ongemakken gaan voorbij, ze zijn onbelangrijk, wat blijft is zijzelf, en wat zei de stem aan de telefoon ook alweer… het zou zonde zijn als ze verloren gaat voor de wereld, of de medemens, ja, zoiets, eeuwig zonde. Wat een rare manier om een ander te bedreigen.”

Je mag Eva al meteen. Ze is een sterke en onafhankelijke vrouw die vastbesloten is om de waarheid te achterhalen. Ook haar beste vriendin Annemarie is een mooi mens. Ze is een liefdevolle en zorgzame vrouw die vecht tegen haar ziekte.

De vrouw die vergat te leven is een spannende thriller met goed uitgewerkte personages. De auteur bouwt de spanning heel geraffineerd op en hierdoor is het moeilijk het boek weg te leggen. Hartman weet de lezer nieuwsgierig te houden naar wat er is gebeurd en wie er verantwoordelijk is voor de moorden. En wat heeft een cassetterecorder met dit alles te maken?
Komt alles wel in kannen en kruiken, vraag je jezelf af?

“En toen, na, eh, na háár dood, wist ik, nu heb ik het verkloot. Meteen al. Nog voor al het andere wist ik het zeker. Ik had iets kunnen doen, ik had kunnen helpen, maar ik verdomde het.”

De titel ‘De vrouw die vergat te leven’ doet zijn naam eer aan.
Ik heb werkelijk van kunnen genieten van de belevenissen van Eva. 

NB Op 22 februari 2024 verschijnt deel 3 in de serie met Eva in de hoofdrol



De auteur:

Corine Hartman (1964) is bestsellerauteur van onder meer de Jessica Haider-serie en De IJsselmoorden-trilogie. Haar boeken werden meermaals genomineerd voor De Gouden Strop, en ze won tweemaal de Hebban Award. 
Ze won de Storytel Award voor Hij volgt je, als best beluisterde en gewaardeerde luisterboek van 2021, en ontving in 2023 de Max Gouden Vleermuis voor haar complete oeuvre. 
Vertalingen van haar werk verschijnen in diverse landen.

Eerder las ik van Corine Hartman:

De vrouw die vergat te leven koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: De vrouw die vergat te leven
Auteur: Corine Hartman
Genre: literaire thriller, cosy mystery
Uitgave: paperback, 304 pagina's
Uitgever: Uitgeverij Cargo, februari 2023
ISBN: 9789403156613
ISBN: 9789403156910 (eBook)
ISBN: 9789403128580 (luisterboek)
NUR: 305


Met dank aan Uitgeverij Cargo voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: Uitgeverij Cargo)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.