dinsdag 7 april 2015

Ik las: 'Voor altijd' van Susanne Koster


Voor altijd

Waar gaat het over?

Straalverliefd zijn en iemand volledig kunnen vertrouwen, dat is wat Luna zoekt in een relatie. Het lijkt erop dat ze dat gevonden heeft bij Nicolai. Haar ouders en haar kleine broertje kunnen het meteen goed met hem vinden en zelfs haar beste vriendin Quinty wil Nicolai het voordeel van de twijfel geven. Luna zou voor altijd van hem kunnen houden, maar waarom is haar oudste broer ervan overtuigd dat haar vriend niet te vertrouwen is?

Mijn mening:

Zo eindigt de spannende proloog;
'De schep was zwaar en de uithaal ermee groot. Het geluid van brekende botten in een dood lijf maakte me misselijk.'
Door het lezen van deze proloog werd ik op het verkeerde been gezet. Ik wilde snel verder lezen om te kunnen zien of ik gelijk kreeg. Wat ik dacht wat zich afspeelde en met wie, was niet wat er gebeurd was zo bleek achteraf.

De verklaring van de titel las ik in een van de laatste hoofdstukken.

De auteur heeft een prettige schrijfstijl. De hoofdstukken, met als titel de naam van een van de karakters laten je kennismaken met de personages.
Jonge mensen die bezig zijn met opgroeien, volwassen worden, pijn verwerken en de liefde ontdekken, dit alles in een volwassen wereld waar geen plaats is voor uitglijders. Of het nu zo bedoeld is of niet, je wordt er wel op afgerekend.
Een heel spannend verhaal, een echte young adult-thriller die niet belerend is maar waarin het goede van de mens benadrukt wordt.

Ik heb dit boek graag gelezen en waardeer het met 4/5 sterren.

Koop dit boek via uw lokale boekhandel of via:

Over de auteur:

Susanne Koster (1957) is in 1993 begonnen met schrijven.
Eerst schreef zij korte jeugdverhalen om daarna haar eerste boek 'Zwarte lieveling' uit te brengen. Na nog enkele jeugdromans, stapte Susanne over op een ander genre, dat van psychologische thrillers.
'De trap naar de hemel' was haar eerste thriller en is nog altijd populair. Het boek is vertaald in het Duits en kreeg als titel: 'Flammenkuss'. Recentelijk werd 'De trap naar de hemel' opnieuw uitgebracht door Uitgeverij aquaZZ, Arnhem .
'Voor altijd' is de nieuwste psychologische YA thriller van Susanne en haar achtste boek.

Kijk voor meer informatie op haar website.

Boekgegevens:
Voor altijd
Auteur: Susanne Koster
Genre: Young Adult-thriller
Uitgave: paperback, 179 pagina's
Uitgever: Uitgeverij aquaZZ, maart 2015
ISBN: 978 94 91897 33 7
NUR: 280

2 opmerkingen:

  1. Mooie recensie en het lijkt mij een spannend boek, Mieke. Toch is YA tot nu toe aan mij voorbij gegaan,wie weet trek jij mij over de streep....lieve groet :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.