woensdag 16 december 2020

Vandaag in de schijnwerpers: 'Dossier Europa - Verscheurd door geld', geschreven door Sonn Franken

 


Dossier Europa – Verscheurd door geld

De wereld gevangen door een virus dat opduikt uit het niets? Overheden die hun burgers niet alles vertellen? Bedrijven die een duister doel hebben en nergens voor terugdeinzen om dat doel te bereiken? Politici die een dubbele agenda hebben? 

Als schrijver ben je immer attent op wat het nieuws je zoal brengt. En juist dan, als je tussen de regeltjes van het nieuws leest, als je probeert sociale media te ontleden op fake en echt nieuws, of als je een tube lijm neemt om de meest onsamenhangende plukjes nieuws aaneen te plakken, het geheel mixt met een gezonde dosis kritisch perspectief, dan zou er wel eens een heel aparte complottheorie kunnen ontstaan. 

Dat laatste overkwam mij, toen mijn dromen mij de meest onwaarschijnlijke verhaallijnen brachten. De samensmelting van al deze momenten leidde tot het tweede avontuur van Jean-Pierre, journalist van De Vakkrant. Na alle avonturen rondom de Belgische kerncentrales, besluiten Jean-Pierre en zijn vrienden te genieten van een zeilvakantie in de Caraïben. Dat gaat echter vreselijk mis als onverwacht de natuur rebelleert. Bij thuiskomst blijkt er nog veel meer aan de hand te zijn. Samen met zijn vrienden gaat zijn reis verder. Want op het moment dat het avontuur Dossier Doel eindigde, werden reeds de eerste stappen gezet naar het volgende avontuur. 

Durf jij het aan? Durf jij dit avontuur te lezen: Dossier Europa – Verscheurd door geld!
(bron info: achterflap)


De auteur:

Sonn Franken stelt zich voor:  
“Mijn naam is John Franken, ik ben geboren op 27 maart 1962 te Bergen op Zoom. De meeste van mijn vrienden en familie noemen mij al jaren Sonn, dus deze naam gebruik ik dan ook voor al mijn pennenvruchten.” 
Lees verder op Hebban.nl

Dossier Europa – Verscheurd door geld koopt u bij uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Dossier Europa – Verscheurd door geld
Auteur: Sonn Franken
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 280 pagina’s
Uitgever: Uitgeverij Boekenindustrie, september 2020
ISBN: 9789492046543



Met dank aan Uitgeverij Boekenindustrie voor het toezenden van een recensie-exemplaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.