zondag 18 december 2022

Mag ik uw aandacht voor: 'Dat is misschien nog waar ook!' verzonnen door Jacqueline Booij met illustraties door Ljuba Gilani

 Zes moderne sprookjes die je bijna zou geloven


Dat is misschien nog waar ook!


Eigentijdse sprookjes om voor te lezen vanaf vijf jaar en om zelf te lezen vanaf ongeveer zeven tot honderdenzeven jaar.

Weet je dat…
je soms zo enthousiast kunt worden dat je zonder vleugels kan vliegen? 
Dat zelfs de maan verliefd kan worden? 
Dat ieder mens en elk dier een 'ikvlekje' heeft? 
Dat er bijzondere dingen kunnen gebeuren als je de manen van een speelgoedpaardje knipt? 
Wist je dat niet? 
Als je er meer over wil weten moet je dit boek maar eens lezen, of misschien wil iemand je er wel uit voorlezen.

Lees hieronder de titels van de sprookjes (en de voorpret kan beginnen):

Het versleten penseel van Ocassip
Bol en de bevleugelde mattenklopper
Het ikvlekje
De groeiappel
De verliefde maan
De geknipte manen van Vola Rabi


De auteur:

Jacqueline Booij (1956) is Nederlandse van geboorte en woont sinds 1993 in de Belgische Kempen. Dagelijks om vijf uur is het weer tijd voor haar schrijfuurtje. Uitgerust met pen en papier en samen met de kat op de bank is zij helemaal in haar element. Als je schrijft, maak je je hoofd leeg, is haar motto. 
Het mag dan ook van alles zijn: een lied, poëzie, of iets voor een of andere gelegenheid. In 2020 verscheen haar eerste boek ‘Stel je dat eens voor... - Zes eigentijdse sprookjes.’ 
Daarna sloeg haar fantasie opnieuw op hol en ziehier, haar tweede boek. Dit keer zijn het acht sprookjes en net als in het eerste boek, werden ze betoverend geïllustreerd door Ljuba Gilani uit IJmuiden. Een inspirerende samenwerking!


De illustrator:

Ljuba Gilani over zichzelf op haar inspirerende website Illubaus.

“Opgegroeid in Duitsland en sinds enkele jaren gevestigd in Nederland, heb ik in 2013 ervoor gekozen om uit mijn passie werk te maken en mijn eigen weg als illustratrice en vormgeefster te volgen. 
Mijn stijl is figuratief, gedetailleerd en kleurrijk, waarbij ik soms stijlen combineer. Mijn missie is om idee en ontwerp optimaal op elkaar af te stemmen, om zo mijn visie, inhoud op een vriendelijke manier over te dragen en een goede gevoelens te manifesteren, te realiseren. 
Zitten we op dezelfde golflengte? Neem dan graag contact op!”

Eerder las ik van dit succesvolle duo:

Dat is misschien nog waar ook! koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Dat is misschien nog waar ook!
Auteur: Jacqueline Booij
Illustrator: Ljuba Gilani
Genre: kinderboeken, voorlees- en zelfleesboek
met illustraties
Uitgave: paperback, 86 pagina’s
Uitgever: Boekscout.nl, december 2022
ISBN: 9789464682427


Met dank aan Boekscout.nl voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: Boekscout.nl)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.