zondag 16 december 2018

In de brievenbus: Mijn zusje, de seriemoordenaar - Oyinkan Braithwaite



Mijn zusje, de seriemoordenaar

Koredes zusje Ayoola is in alles het tegenovergestelde van wat zij is: ze is het favoriete kind, bloedmooi, neemt het leven niet al te serieus – en is een seriemoordenaar. Geen man overleeft een relatie met haar. 
Zussen ben je echter voor het leven, dus Korede helpt haar keer op keer. Wanneer de knappe arts in het ziekenhuis waar Korede werkt, op wie ze heimelijk verliefd is, ook voor Ayoola's charmes bezwijkt, staat Korede echter voor een gruwelijk dilemma: kiest ze voor haar zusje, of voor zichzelf?

Mijn zusje, de seriemoordenaar is messcherp en zit boordevol droge humor, een debuut dat even grappig als angstaanjagend is. Met haar genadeloze kritiek op rolpatronen en een ijselijk inzicht in huiselijk geweld levert Braithwaite een roman af die midden in de maatschappij staat.
(bron info: Uitgeverij Pluim)

(foto: website auteur, Studio 24)

De auteur
Oyinkan Braithwaite studeerde rechten en creative writing en stond in 2016 op de shortlist van de Commonwealth Short Story Prize. 
Dit is haar debuut, waarvan de filmrechten meteen werden verkocht aan Working Title (UK).
Ze woont in Lagos, Nigeria.

Boekgegevens
Titel: Mijn zusje, de seriemoordenaar
Auteur: Oyinkan Braithwaite
Genre: vertaalde literaire roman
Uitgave: paperback, 232 pagina's
Uitgever: Uitgeverij Pluim, november 2018
ISBN: 978 94 92928 06 1
ISBN: 978 94 92928 20 7 (eBook)
NUR: 302
Oorspronkelijke titel: My Sister, the Serial Killer
Vertaald door: Astrid Huisman en Roos van de Wardt

Mijn zusje, de seriemoordenaar koopt u bij uw lokale boekhandel of bij


Met dank aan Uitgeverij Pluim voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.