zaterdag 15 december 2018

In de brievenbus: Mijn Italiaanse moeder - Violet Leroy



Mijn Italiaanse moeder

Het verhaal van Anna Harper begint in 1945, als ze vier wordt. Haar moeder traint haar voor een huwelijk met een diplomaat, haar vader heeft een geheim oorlogsverleden. Anna groeit op in eenzaamheid. Ze probeert te ontsnappen aan de dwingelandij van haar moeder en de lafheid van haar vader door haar eigen droomwereld te creƫren. Haar illusies brengen haar ten slotte in Italiƫ, waar een nieuw leven op haar wacht.

Mijn Italiaanse moeder is een ontroerende, lichtvoetige en grappige roman waarin een dochter zich bevrijdt van het juk van haar ouders. Het is deels gebaseerd op ware gebeurtenissen. 
(Bron info: Uitgeverij De Kring)



(foto: auteursfoto Uitgeverij De Kring)

De auteur
Violet Leroy groeide op in Amsterdam en woont nu op de Veluwezoom. Ze schreef drie zeer goed ontvangen thrillers: Tot de bodem (2008), Medelijden met de duivel (2011) en De helft van mijn ziel (2014). 
Mijn Italiaanse moeder is haar eerste roman.

Neem zeker ook een kijkje op haar mooie website en lees daar meer over haarzelf en haar werk.

De pers over de thrillers van Violet Leroy:

‘Tot de bodem, het meest bijzondere, meest originele en meest indrukwekkende debuut dat wij dit jaar gelezen hebben.’ Vrouwenthrillers.nl

‘Medelijden met de duivel, een goed geschreven, intens en complex verhaal over het verleden dat in het heden straft.’ De Volkskrant

‘In De helft van mijn ziel mengt de schrijfster heden en verleden tot een aantrekkelijke mix vol verrassingen en spanning. Vier sterren.’ AD

Eerder las ik van Violet Leroy de psychologische thriller: De helft van mijn ziel

Boekgegevens
Titel: Mijn Italiaanse moeder
Auteur: Violet Leroy
Genre: roman
Uitgave: paperback, 288 pagina's
Uitgever: Uitgeverij De Kring, oktober 2018
ISBN: 978 94 62971 14 1
ISBN: 978 94 62971 15 8 (eBook)
NUR: 301

Mijn Italiaanse moeder koopt u bij uw lokale boekhandel of bij


Met dank aan Uitgeverij De Kring voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.