vrijdag 17 april 2020

Vandaag in de schijnwerpers: 'Colombe' geschreven door Christine Van den Hove



Colombe

1838. In een bergdorp in het diepe zuiden van Frankrijk worden op dezelfde dag twee kinderen geboren. De twee meisjes, Colombe en Amparo, groeien samen op en voelen zich steeds sterker tot elkaar aangetrokken. Maar in hun tijd en omgeving bestaan er niet eens woorden voor wat ze voelen. Als Colombe dan ook trouwt met de teruggetrokken Michel, drijft dat de vrouwen uit elkaar. Pas tientallen jaren later ontmoeten ze elkaar opnieuw. Vinden ze elkaar terug, of is er te veel veranderd?

Colombe is het verhaal van drie mensen in het diepe zuiden van Frankrijk, in de negentiende eeuw. Michel, Colombe en Amparo vertellen hoe hun levens met elkaar vervlochten en weer ontrafeld raken.
(bron info: achterflap)


Fragment:

‘Geef Amparo wat schapenkaas mee,’ zei hij. Hij had al een stuk harde en ook verse kaas klaargezet. Het klonk alsof hij vond dat ze nu maar moest gaan. 
Amparo hoorde dat blijkbaar ook en maakte aanstalten om te vertrekken. Ik zou meegaan, maar Amparo zei dat ze het wel zou vinden. Ik geloofde haar, maar ik was toch liever nog een eindje meegelopen. Ze keerde zich een paar keer om en wuifde, en ik wuifde terug.

De auteur:

Christine Van den Hove publiceerde korte verhalen en gedichten in o.m. De Brakke Hond, Wel, Den Hopsack en Verzin en werd op het schrijversplatform Azertyfactor getipt door Luuk, Gruwez, Martijn Lindeboom, Patricia De Landtsheer en Vitalski.

Ze woont en werkt in een Zuid-Frans bergdorp. Ze schrijft romans, korte verhalen, gedichten, blogs en blovels.

Lees meer over Colombe, over het leven van Christine in een Frans bergdorp en over schrijven, op haar blogs: 

Colombe koopt u bij:

Boekgegevens:
Titel: Colombe
Auteur: Christine Van den Hove
Genre: roman
Uitgave: paperback met flappen, 232 pagina’s
Uitgever: Uitgeverij Kartonnen Dozen, november 2019
ISBN: 9789490952297
NUR: 301


Met dank aan Uitgeverij Epo voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.