maandag 10 april 2023

Vandaag in de schijnwerpers: 'Vogeltje en Walvis' geschreven en geïllustreerd door Eza Weijer

 Voor wat ons vleugels geeft


Vogeltje en Walvis

Vogeltje woont in een kooitje bij Liesje thuis.
Liesje zorgt goed voor hem, maar toch mist hij iets.
Als Vogeltje op een dag ontsnapt, ontdekt hij wat dat is…

Een tijdloos verhaal over de vrijheid om te zijn wie je bent
en het vinden van je ware thuis.
 
Voor kinderen vanaf 4 jaar.

De auteur:

Eza Weijer (1981) werkt als kunstenaar vanuit droombeelden en het onderbewuste. Haar personages en decors zijn daardoor zowel mysterieus als herkenbaar.

Eza Weijer over zichzelf:

“Ik ben geboren in 1981. Als kind had ik een rijke fantasie, tekende veel en schreef verhaaltjes. Ook op de middelbare school bleef ik tekenen, om mijn eigen verbeelding en dromen vorm te kunnen geven.

Ik wilde naar de Kunstacademie, maar studeerde af in International Business in Leeds (Engeland). Zowel de studierichting als het bedrijfsleven pasten niet bij mij, en via een omscholing ben ik gaan werken in de zorg voor ouderen en kinderen.

Gelukkig kwam ook het tekenen en schilderen weer terug, met als trouwe inspiratiebron nog steeds de eigen verbeelding, waaruit personages, landschappen en taferelen als vanzelf ontstaan.”

Neem zelf ook een kijkje op haar website.

Vogeltje en Walvis koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Vogeltje en Walvis
Auteur en illustrator: Eza Weijer
Genre: kinderboeken, prentenboeken vanaf 4 jaar
Uitgave: hardcover, 40 pagina’s
Uitgever: Levendig Uitgever, april 2023
ISBN: 9789083222271


Met dank aan Levendig Uitgever voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: Levendig Uitgever)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.