dinsdag 11 juli 2023

Ik las 'De ontwakende reis' geschreven door Steffi Putseys

Een verhaal over thuiskomen bij jezelf


De ontwakende reis


 Durf jij je over te geven aan de ontwakende reis in jezelf?

Het verhaal gaat over Sam. Sam is een jonge vrouw van dertig jaar die nog maar pas te horen heeft gekregen van haar grote liefdeThomas dat ze toch écht niet bij elkaar passen en dat ze daarom samen niet verder zullen gaan. Bovendien heeft haar baas haar contract niet verlengd. Ze probeert haar verdriet en teleurstelling te verdrinken, maar wordt wakker met een kater en nog evenveel negatieve gevoelens. 

Haar vriendin Linde nodigt haar daarop uit voor een avond in haar vrouwencirkel in een yurt.
Sam vindt het nogal zweverig klinken maar gaat toch maar mee. Haar gevoelens overvallen haar op die avond en omdat ze van plan was voortaan een sterke, koele vrouw te zijn komt dat dubbel zo hard aan.
Een van de deelnemers, Isabelle raadt haar aan op time-out te gaan in het Donkere Woud, een krachtige plek voor innerlijk werk. Daar is het volgens haar prachtig én helend.
Eenmaal thuis valt ze al snel in slaap en blijft dromen over de cirkel die ze bezocht heeft.

De volgende ochtend gaat ze op zoek naar meer informatie over het Donkere Woud; hier is ze vroeger al eens geweest met haar opa. Sam besluit om op reis te gaan en ze neemt alleen het meest noodzakelijke mee: een tent, een rugzak, wat te eten en een paar andere spulletjes.
De reis begint!
Sam blijkt meer open te staan voor anderen dan ze eerst dacht en ze wordt onderweg ook geholpen door wildvreemde mensen.
Een mooie afbeelding van een donker woud is hier goed geplaatst: telkens voor een nieuw hoofdstuk.

Sam ontmoet onderweg Matheus en hij blijft heel belangrijk voor haar.

“...De les is niet om aan jezelf te gaan twijfelen, maar net om zelfs in dat soort situaties toch in jezelf te blijven geloven en je evenwaardig te blijven vinden. Als je écht oké bent met jezelf ga je zelfs geen situaties aantrekken die te maken hebben met mensen die opmerkingen maken over jou. Dat is wat ik bedoel, je trekt situaties en mensen aan die je nodig hebt om te kunnen groeien. Als je de les écht geleerd hebt, komt die niet meer op je pad. Als ze dan toch nog op je pad moest komen heb je het snel door en neem je er in liefde afstand van,’vertelt Matheus”

Het boek is onderverdeeld in de seizoenen Herfst, Winter, Lente en Zomer en elk seizoen heeft een mooi gedicht op het eerste blad. Deze gedichten zou je apart in moeten lijsten zodat je er steeds opnieuw naar kunt kijken.

Sam ontdekt in een tweedehandswinkel een boek wat haar na aan het hart ligt maar het is niet te koop; iemand anders heeft het in bezit. Het is een boekje dat ze vroeger heeft gegeven aan een vrouw in een trein. Ze gaf het toen weg omdat het te confronterend voor haar was. Ze raakt in gesprek met David en ze voelt dat het helemaal klopt!

Deze innerlijke reis van Sam is niet een reis die iedereen zal willen maken, maar sinds het lezen van dit boek blijft de mogelijkheid wel steeds op de achtergrond aanwezig. Je denkt meer na over je eigen kijk op het leven.
Geniet van een beetje magie, ontspanning en nieuwe inzichten.
Ik heb ‘De ontwakende reis’ graag gelezen.



De auteur stelt zich voor:

Mijn naam is Steffi Putseys. Mijn leven lang al word ik aangetrokken door de wijsheid van de natuur, moeder aarde en dieren. De thema's bewustzijn en spiritualiteit hebben dankzij mijn ouders al van kinds af aan een rol gespeeld in mijn leven. Eerst op een onbewuste manier, echter de laatste jaren ben ik dit ontwakingsproces steeds gerichter gaan verruimen. Mijn pubertijd was niet evident, dat was een periode van vluchten voor mezelf en de realiteit. Op mijn 19 jaar werd ik mama van een prachtige dochter, het moederschap heeft mijn innerlijke reis een stevig duwtje in de rug gegeven. Vanaf toen ging ik stilaan mijn eigen ontwakende reis aan. Sinds dat moment stond bewustwording, vergeving, doorvoelen, acceptatie, loslaten, heling, (zelf)liefde, energiewerk en transformatie centraal. Bij elke keuze die ik maakte kwam ik dichter bij wie ik in essentie ben, dat ging zeker niet altijd van een leien dakje maar het heeft me zoveel moois opgeleverd. 
De sleutels die ik heb ontdekt om jezelf te bevrijden van overtuigingen, patronen, mechanismen en dergelijke deel ik op een fictieve manier in mijn boek. Rond mijn twintigste startte ik een driejarige opleiding in de sociale sector om mensen te kunnen begeleiden. Nadien volgde ik een tweejarige coach opleiding en een mindfulness opleiding. Vlak erna volgde ik een ervaringsgerichte training universeel sjamanisme en mocht ik reiki/seichem inwijdingen ontvangen. Momenteel volg ik de driejarige training 'Pampamesayok', wat uit het inca sjamanisme komt, daar leren we 'hoeder van de aarde' zijn. Uiteindelijk zit al die kennis in iedereen, het is een kwestie van herinneren wie we zijn en altijd waren. 
Het is het pad van thuiskomen, bij jezelf, de aarde en het universum. Juist dat voelt als mijn missie hier op aarde, mensen opnieuw in verbinding brengen met wie ze in essentie zijn, met die Goddelijke bron in zichzelf. 

Sinds 2020 ben ik trotse bezielster van Soulconnection. 
Daar tracht ik sjamanisme, coaching, lichaamswerk en energiewerk met elkaar te verweven en met veel liefde door te geven aan andere mensen. Meer info: www.soulconnection.be

De ontwakende reis koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: De ontwakende reis
Auteur: Steffi Putseys
Genre: esoterische en spirituele roman
Uitgave: paperback, 374 pagina’s
Uitgever: Uitgeverij Phoenix Books, juni 2022
ISBN: 9789083254029
NUR: 341

Met dank aan Uitgeverij Phoenix Books voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: Uitgeverij Phoenix Books)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.