woensdag 26 juli 2023

Ik las 'Het derde wiel' geschreven door Krista van der Hulst

 


Het derde wiel

In Het derde wiel van Krista van der Hulst lees je over de boezemvriendinnen Minke en Teske die samen met een voormalig klasgenoot van Teske, Jacintha in een voormalig studentenhuis wonen.
Teske is verloskundige en alsof ze dan nog niet genoeg aan haar hoofd heeft probeert ze te bemiddelen tussen haar broer wanneer hij iedereen duidelijk heeft gemaakt dat hij homofiel is, en hun gelovige ouders die dat gegeven niet willen accepteren.
Minke werkt op de ICT-afdeling van een bedrijf en krijgt daar te maken met seksuele intimidatie. Haar collega’s roddelen over haar terwijl ze ongezien in dezelfde ruimte als deze onruststokers is. Ze heeft een vermoeden wie deze aangever kan zijn...

Je leest de hoofdstukken steeds afwisselend vanuit het ik-perspectief van de hoofdpersonages, waardoor je ze allebei steeds beter leert kennen.
Krista van der Hulst heeft een toegankelijke schrijfstijl waardoor het verhaal lekker vlot leest.

Beide dames hebben de liefde van hun leven gevonden, zo lijkt het. Maar in het leven is niets gegarandeerd.
Minke krijgt erotische getinte dromen waar ook Jetske een deel van uitmaakt. De seksuele escapades van de dames zorgen voor een spanning die uiteindelijk een slachtoffer tot gevolg heeft.

“Ik haal mijn schouders op en herinner me dan wat van een Bhv-cursus die ik zelf heb gedaan. ‘Ik controleer wel of hij nog ademt en een hartslag heeft, dan weten we het zeker.’ Ik til zijn kin op en luister en kijk naar zijn borst. Niets te zien. Dan leg ik een vinger in zijn hals. Daar voel ik niets. ‘Niks,’ zeg ik. ‘Ik denk dat we hem dood kunnen verklaren.’ ”

Minke en Teske moeten er voor zorgen dat niemand te weten komt wat er gebeurde. Zal hen dit ook lukken?

‘Het derde wiel’ is een aanrader voor iedereen die niet van rechttoe rechtaan romans houdt. Het thriller-effect is in deze roman zeker aanwezig en de keuze voor de titel is zonder meer een pluim waard.
Ik heb genoten van deze spannende, feelgoodroman.



De auteur:

Krista van der Hulst (1981) groeide op in Obdam en woont nu met haar vriend, twee kinderen en hond in Zeist. Ze studeerde bouwkunde en Sociale Wetenschappen en werkt als adviseur huisvesting bij een zorginstelling. Krista heeft vier boeken geschreven. ‘Het derde wiel’ is haar tweede spannende feelgoodroman.

Neem een kijkje op haar website.

Eerder las ik van deze auteur: Gevaarlijke date.

Het derde wiel koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Het derde wiel
Auteur: Krista van der Hulst
Genre: roman, feelgoodroman
Uitgave: paperback, 246 pagina’s
Uitgever: Uitgeverij Ellessy, juli 2022
ISBN: 9789464493337
ISBN: 9789464493344 (eBook)
ISBN: 9789464495089 luisterboek


Met dank aan Uitgeverij Ellessy voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: Uitgeverij Ellessy)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.