dinsdag 31 oktober 2023

Ik las: 'Ontdek de unieke kracht van je gedachten' geschreven door Marianne van Buitenen


Ontdek de unieke kracht van je gedachten

In haar boek Ontdek de unieke kracht van je gedachten helpt Marianne van Buitenen je meer grip te krijgen op je gedachten en reacties. Ze laat zien hoe je negatieve gedachten kunt omzetten in positieve, waardoor je jezelf beter en gelukkiger gaat voelen.
Negatieve gedachten kunnen al bij de start gestopt worden en hierdoor wordt het leven een stuk aangenamer. Deze negatieve gedachten over onszelf, anderen en de wereld om ons heen kunnen leiden tot stress, angst en depressies. 

“Dat ik in mijn tienerjaren absoluut niet mocht uitgaan, zorgde ervoor dat ik geen vrienden had en dus ook nauwelijks een sociaal leven. Omdat ik in de ogen van mijn vader hoogstzelden iets goed- of redelijk goed deed, was ik er heilig van overtuigd dat ieder mens vele malen meer waard was dan ik.”

Dit boek is door Marianne geschreven als ervaringsdeskundige. Ze beschrijft in het hoofdstuk ‘Mijn voorgeschiedenis’ hoe ze opgroeide in een naoorlogs traditioneel gezin; vader werkte en moeder bleef thuis om voor het gezin te zorgen. Marianne werd extreem onzeker door het altijd aanwezig pessimisme van haar vader.

Uit eigen ervaring weet ik dat een glimlach op je gezicht wonderen doet, niet alleen voor anderen, maar vooral voor jezelf. Het is zelfs goed om je onderkin te laten verdwijnen; echt waar!

“Andere mensen horen en zien hoe we ons opstellen en reageren daar op. Een vriendelijke glimlach of een vriendelijk knikje roept bij anderen ook vriendelijke gevoelens op. Maak hier vooral gretig gebruik van wanneer je onzeker bent. Niet alleen krijg je een prettiger gevoel als je glimlacht, de reacties die je op je vriendelijke uitstraling krijgt zorgen er ook voor dat jij je zekerder voelt. Een vriendelijk gezicht doet wonderen.”

Het boek leest vlot omdat het niet vol moeilijke woorden en uitdrukkingen staat. Belangrijke onderwerpen of aandachtspunten worden vet of cursief gedrukt, zodat ze goed opvallen. Je kunt ook altijd nog even terugbladeren naar de vaak herkenbare voorbeelden. De tips die de auteur geeft zijn goed toe te passen in het dagelijks leven. Het bewust worden van je ademhaling en je houding kunnen een groot verschil voor je maken.

Achter in het boek schrijft Marianne:

“Jij bent de enige die jouw werkelijkheid vorm kan geven, jij bent de baas over je eigen gedachten, de regisseur van je eigen leven.”

NB: Een klein geel rondje wat ik op de rand van mijn beeldscherm geplakt heb, doet me herinneren aan het feit dat ik een gezicht heb waarop een glimlach hoort.

Ik heb ‘Ontdek de unieke kracht van je gedachten’ van Marianne van Buitenen graag gelezen.



De auteur:

Marianne van Buitenen heeft ‘Ontdek de unieke kracht van je gedachten’ geschreven als ervaringsdeskundige.
Eerder verschenen van haar hand onder meer de spirituele thrillers ‘Niemand geloofde mij’ en ‘Mijn naam was Sylvia’, ‘Vrouwen & Honden’(16 waargebeurde verhalen van vrouwen en honden) en de toekomstroman ‘2050’. 

Ontdek de unieke kracht van je gedachten koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Ontdek de unieke kracht van je gedachten
Auteur: Marianne van Buitenen
Genre: gezin en gezondheid
Uitgave: paperback, 97 pagina’s
Uitgever: Mijnbestseller.nl, oktober 2022
ISBN: 9789403672359


Met dank aan Marianne voor het toezenden van een gesigneerd recensie-exemplaar.
(bron info: Mijnbestseller.nl) 

2 opmerkingen:

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.