donderdag 5 oktober 2023

Vandaag in de schijnwerpers: 'Het kleine huis aan de Fazantlaan' geschreven door Ineke Bouwer

Twee vrouwen.
Twee levens zonder raakvlakken, zo lijkt het.
Schijn bedriegt.


Het kleine huis aan de Fazantlaan


Merel en Suze wonen allebei aan de Fazantlaan, in een vrijstaand huis met een grote tuin eromheen. Hoewel er maar één huis tussen hen in staat en beide vrouwen grote tuinliefhebsters zijn, hebben ze nauwelijks contact. Dat verandert als Merel, na de dood van haar man Evert, noodgedwongen naar een kleine flat verhuist en haar tuin mist. Wanneer ze hoort dat Suze en haar man Herald tijdens de verbouwing van hun huis elders wonen, vraagt ze of zij in die tijd de tuin mag onderhouden. Suze zegt ja. 

Heeft ze medelijden met haar vroegere buurvrouw of speelt er meer?

‘Het kleine huis aan de Fazantlaan’ is een indringende roman over twee vrouwen die worstelen met het verleden, de liefde en hun onderlinge band.

Klik hier voor de boektrailer van 'Het kleine huis aan de Fazantlaan'. 

De auteur:

Over zichzelf op haar website:
“De eerste twintig jaar van mijn leven woonde ik in Amsterdam. Daarna waagde ik de 'reusachtige' sprong naar Diemen, waar ik heel wat jaren heb gewoond. Diemen werd Epe. Na een paar jaar op de Veluwe, besloot ik in 2023 naar Almere te verhuizen.

Schrijven en honden zijn mijn passie. Ik werkte jarenlang als directie-assistente voor de Raad van Beheer van een multinational, voordat ik besloot van schrijven mijn beroep te maken. Na het volgen van een aantal schrijfopleidingen ging ik aan de slag als copywriter bij een reclamebureau. Deze laatste job inspireerde me tot het schrijven van fictie.

In 2009 debuteerde ik met 'De Achtertuin'. Deze roman kwam op de shortlist van de AKO/Free Musketeers Nieuwe Schrijversprijs 2009. Korte verhalen werden gepubliceerd in het Parool en diverse verhalenbundels. In 2014 verscheen mijn literaire roman 'Pizza della Vita' bij uitgeverij Zilverspoor. Mijn eerste jeugdboek 'Breinsteins Missie' kwam in 2017 uit bij uitgeverij Droomvallei. Het spannende vervolg is verschenen in september 2019.”

Neem een kijkje op haar website.

Eerder las ik van deze auteur:

Het kleine huis aan de Fazantlaan koopt u bij (de webwinkel van) uw favoriete boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Het kleine huis aan de Fazantlaan
Auteur: Ineke Bouwer
Genre: roman
Uitgave: paperback, 382 pagina’s
Uitgever: Droomvallei Uitgeverij, september 2023
ISBN: 9789493314153


Met dank aan de auteur voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: Droomvallei Uitgeverij)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.