woensdag 8 augustus 2018

'Valse hoop', geschreven door Clare Mackintosh

Moord. Zelfmoord. Of zit het toch anders? 


Valse hoop

Boekgegevens
Titel: Valse hoop
Auteur: Clare Mackintosh
Genre: literaire thriller
Uitgave: paperback, 416 pagina's
Uitgever: Uitgeverij De Fontein, 7 augustus 2018
ISBN: 978 90 26146 38 1
ISBN: 978 90 26146 39 8 (e-book)
NUR: 305
Oorspronkelijke titel: Let Me Lie
Vertaald door: Jan Smit

Valse hoop is de derde thriller van Clare Mackintosh. Ze brak door met haar sensationele debuut Mea culpa. Ook haar tweede boek Ik zie jou werd met juichende recensies overladen.

Waar gaat het boek over?

Een jaar geleden beĆ«indigde Anna’s moeder haar leven op exact dezelfde wijze als haar vader een paar maanden eerder. Sindsdien probeert Anna wanhopig zichzelf op de been te houden.

Een kaart op de sterfdag van haar moeder zet een reeks gebeurtenissen in gang die Anna doet vermoeden dat er meer achter de dood van haar moeder zit dan waar de politie vanuit ging.

Graven in het verleden blijkt gevaarlijk te zijn, soms is het beter alles te laten rusten. Maar dat is nu te laat…

Moord. Zelfmoord. Of zit het toch anders? 

Ik las de eerste hoofdstukken tot aan het moment waarop Anna een besluit neemt: "Iemand heeft mijn ouders vermoord, en ik zal erachter komen wie."
Dat smaakt naar meer, nietwaar?

‘Niemand schrijft zulke vernuftige twists als Clare Mackintosh. Valse hoop is verslavend goed!’- Paula Hawkins

De auteur: 

Clare Mackintosh werkte jarenlang binnen de politiewereld. In 2011 begon ze als freelancejournalist en inmiddels is ze fulltime schrijver. Haar debuut Mea culpa was direct na verschijnen een grote hit in Engeland en wordt omschreven als een sensatie.
Lees meer over Clare en haar werk op deze website.

Valse hoop koopt u bij uw lokale boekhandel of bij


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.