donderdag 14 januari 2021

Vandaag in schijnwerpers: 'Dieet Smakelijk', geschreven door Wouter Cornet

 Hoe je 33 kilo kunt afvallen met 40 heerlijke recepten


Dieet Smakelijk

Het goede nieuws is dat het makkelijker is dan je van tevoren zou denken. Dit boek is een verzameling van mijn veertig favoriete gerechten die ik heb leren kennen in de tijd dat ik 33 kilo verloor. Allemaal heerlijke, maar ‘slanke’ recepten waarmee ik transformeerde van obees naar kerngezond, zonder mezelf ook maar één uitgekiende dieetmethode op te leggen of dieetgoeroes te volgen. Mijn eigen methode? Heel simpel: gezond verstand, heel veel uitproberen en uiteindelijk gerechten uitvinden die niet vol zitten met calorieën, maar wel met smaak. Want ik houd veel te veel van lekker eten om het op te geven.

Iedereen die niet zijn plezier in eten wil inleveren, maar wel wat gewicht, zou dit boek in de keuken moeten hebben. En iedereen die gewoon houdt van originele, heerlijke recepten die je makkelijk zelf kunt maken ook.
(bron info: achterflap)

Je begrijpt dat ik hier meteen mee aan de slag ga. Eten moeten we tenslotte allemaal!
Mijn recensie volgt dan aanstaande zondag.

De auteur:

Wouter Cornet (1981) werkt op de creatieve afdeling van een televisieproductiebedrijf. Daarnaast is hij schrijver én liefhebber van lekker eten. 
Vroeger at hij veel en ongezond, maar sinds twee jaar wat minder, veel bewuster en nog steeds heerlijk. Hij experimenteert volop met nieuwe gerechten. Die verspreidt hij regelmatig via de Facebookgroep Dieet Smakelijk, waarbij al meer dan 11.000 mensen zich hebben aangesloten. Op verzoek van velen zijn zijn veertig beste en lekkerste dieetrecepten nu gebundeld in ‘Dieet Smakelijk’.

Over zijn afvalrace schreef hij eerder het boek De gezellige dikzak op dieet

Dieet Smakelijk koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Dieet Smakelijk
Auteur: Wouter Cornet
Fotografie: René Gonkel
Chefkok: Roy Kramer
Genre: kookboeken
Uitgave: paperback, 104 pagina's
Uitgever: GrowingStories, januari 2021
ISBN: 9789493089747
NUR: 441


Met dank aan Wouter Cornet voor het toezenden van een recensie-exemplaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.