dinsdag 19 september 2023

Lees hier mijn recensie (inclusief inkijkexemplaar en boektrailer) van 'Samen Alleen' geschreven door Nico Torrenga

 


Samen Alleen 

In Samen Alleen volgen we Rick, een man die zijn dochter Zoë heeft verloren bij een auto-ongeluk. Twee jaar later probeert hij zijn leven weer op te bouwen, maar hij wordt geplaagd door dromen waarin hij Zoë ziet. Wanneer hij oude foto's in het huis van zijn overleden stiefmoeder vindt, komen de dromen tot leven. Wie is dit meisje dat zoveel op zijn dochter lijkt, vraagt Rick zich af?

“Ik kan niet in mijn eentje een einde maken aan deze voortdurende verering van het kwaad. Wie kan ik benaderen? Wie kan ik vertrouwen, wetend dat zelfs priesters en een commissaris deel van de Zes waren. Niemand! Helemaal niemand.”

Rick reist naar Frankrijk om op zoek te gaan naar de waarheid over de foto's. Al snel ontdekt hij dat er een gruwelijk geheim uit zijn verleden wordt verborgen.

“Als ik de hal inloop, kijk ik naar de nieuwe geëgaliseerde vloer. Hoe goed ik mijn best ook deed het te reinigen, de sporen van het forensisch onderzoek beleven zichtbaar. Dat kon ik het jonge gezin dat hier morgen een nieuw leven begint niet aandoen. Ondanks dat de donkere vlek in het beton voorgoed in mijn geheugen is gegrift...”

Samen Alleen is een spannende en meeslepende thriller. Nico Torrenga weet hier een sfeer van spanning en mysterie te creëren. Het is duidelijk dat de auteur onderzoek heeft gedaan naar wat er mis kan gaan met de menselijke psyche. 
De plot is goed doordacht en de personages zijn goed uitgewerkt. 
Het onderwerp in deze thriller is weerzinwekkend, maar als lezer word je meegezogen in het verhaal en wil je weten hoe het afloopt.



De auteur:

Nico Torrenga (1971) begon in 2015 met het schrijven van toneelstukken. Na het uitgeven van twee humoristische bundels en een roman in het Groninger dialect, is Samen Alleen zijn thriller debuut.
Neem een kijkje op zijn website.

Samen Alleen koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Samen Alleen
Auteur: Nico Torrenga
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 362 pagina’s
Uitgever:  Godijn Publishing, juli 2022
ISBN: 9789464640205
ISBN: 9789464640212 (eBook)
NUR: 332


Met dank aan Godijn Publishing voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(Bron info: Godijn Publishing)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.