vrijdag 22 september 2023

Een aanrader: 'Dat is misschien nog waar ook!' verzonnen door Jacqueline Booij en geïllustreerd door Ljuba Gilani

Zes moderne sprookjes die je bijna zou geloven



Dat is misschien nog waar ook!

Weet je dat…
je soms zo enthousiast kunt worden dat je zonder vleugels kan vliegen? Dat zelfs de maan verliefd kan worden? 
Dat ieder mens en elk dier een 'ikvlekje' heeft? 
Dat er bijzondere dingen kunnen gebeuren als je de manen van een speelgoedpaardje knipt? 
Wist je dat niet? 
Als je er meer over wil weten moet je dit boek maar eens lezen, of misschien wil iemand je er wel uit voorlezen.

Dat is misschien nog waar ook! is een sprookjesbundel van de schrijfster Jacqueline Booij. 
Het boek bevat zes bijzondere sprookjes die zich in een eigentijdse wereld afspelen. 
Je zou ze bijna geloven omdat de verhalen zijn geschreven in een eenvoudige, maar beeldende taal die zowel kinderen als volwassenen aanspreekt.

De sprookjes in Dat is misschien nog waar ook! zijn stuk voor stuk verrassend en origineel. In het verhaal De verliefde maan wordt de maan gered door een meisje op aarde. In Het ikvlekje ontdekt een zwarte kat die Vlekje heet dat het niet uitmaakt hoe iemand er uit ziet. 
De zes verhalen brengen tijdens het lezen een glimlach op je gezicht.

De illustraties van Ljuba Gilani zijn prachtig en passen perfect bij de sprookjes. De tekeningen zijn kleurrijk en fantasierijk en brengen de verhalen nog meer tot leven.

De verhalen zijn ontroerend, grappig en inspirerend. Ze laten zien dat, als we er maar oog voor hebben, magie overal om ons heen is...
Deze bundel bevat sprookjes om voor te lezen vanaf vijf jaar en om zelf te lezen vanaf ongeveer zeven tot honderdenzeven jaar. 

Ik heb werkelijk genoten van ‘Dat is misschien nog waar ook!’ en waardeer dit boekje met vijf stralende sterren.



De auteur:

Jacqueline Booij (1956) is Nederlandse van geboorte en woont sinds 1993 in de Belgische Kempen. Dagelijks om vijf uur is het weer tijd voor haar schrijfuurtje. Uitgerust met pen en papier en samen met de kat op de bank is zij helemaal in haar element. Als je schrijft, maak je je hoofd leeg, is haar motto. 
Het mag dan ook van alles zijn: een lied, poëzie, of iets voor een of andere gelegenheid. In 2020 verscheen haar eerste boek ‘Stel je dat eens voor... - Zes eigentijdse sprookjes.’  Daarna sloeg haar fantasie opnieuw op hol en dat resulteerde in haar tweede boek 'Doe dát maar eens na!'
Het vermogen om verzinsels geloofwaardig op papier te zetten resulteerde in ‘Dat is misschien nog waar ook!’

De illustrator:

Ljuba Gilani over zichzelf: 

“Opgegroeid in Duitsland en sinds enkele jaren gevestigd in Nederland, heb ik in 2013 ervoor gekozen om uit mijn passie werk te maken en mijn eigen weg als illustratrice en vormgeefster te volgen. 
Mijn stijl is figuratief, gedetailleerd en kleurrijk, waarbij ik soms stijlen combineer. Mijn missie is om idee en ontwerp optimaal op elkaar af te stemmen, om zo mijn visie, inhoud op een vriendelijke manier over te dragen en een goede gevoelens te manifesteren, te realiseren. 
Zitten we op dezelfde golflengte? Neem dan graag contact op!”
Neem een kijkje op haar mooie website Illubaus.

Eerder las ik van dit succesvolle duo:

Dat is misschien nog waar ook! koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Dat is misschien nog waar ook!
Auteur: Jacqueline Booij
Illustrator: Ljuba Gilani
Genre: kinderboeken, voorlees- en zelfleesboek
met illustraties vanaf 5 jaar
Uitgave: paperback, 86 pagina’s
Uitgever: Boekscout.nl, december 2022
ISBN: 9789464682427


Met dank aan Boekscout.nl voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: Boekscout.nl)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.