woensdag 27 september 2023

Ik las: 'Verborgen tralies' geschreven door Melissa Skaye

 VT-thrillerreeks (7)


Verborgen tralies


In dit deel is het alweer vier jaar geleden dat de vriendin van rechercheur Luca Borra, Aisha Vermeulen spoorloos verdween. Luca zit inmiddels in een depressie thuis en de kinderen van Aisha nemen hem persoonlijk de verdwijning bijzonder kwalijk en dat helpt ook niet echt. 
Ze blijft onvindbaar ondanks alle hulp die hij van zijn collega Sanne Philips, de recherche en de paragnost Will de Jager krijgt. 

Wanneer de vriendin van Sanne, Franka Catini ook verdwijnt krijgt Luca weer hoop. Hij wil bewijzen dat hij niet verantwoordelijk is voor de verdwijning van Aisha. Luca leeft weer helemaal op en is bijna weer de oude. Samen met Sanne en hun vriend de paragnost Will de Jager beginnen ze een onderzoek. Ze komen al snel achter dat Franka's verdwijning iets te maken heeft met Aisha's verdwijning.

“Zijn zware stem had iets bekends - hij moest eerder tegen haar hebben gesproken - al wist ze bij God niet wanneer. Ze liet de gedachte los, wetende dat het haar, met een beetje geluk, vanzelf te binnen zou schieten.
Op een plankje stonden een tube tandpasta en een beker met daarin twee tandenborstels. Een roze en een blauwe. Ernaast lagen elastiekjes, een haarborstel, een brede donkerbruine kam en een haarband. Uiterst rechts iets wat zeer misplaats leek: een bruin teddybeertje van zo’n vijftien centimeter hoog. Een zilveren ketting zat een aantal keer om zijn nek gewikkeld. Raar.” 

Er zijn verschillende tijdlijnen; je leest over Aisha, Luca en Sanne op hun eigen tijdlijn maar ook over een ‘vierde man’ waar je niet vrolijk van wordt. De plotwendingen zijn prachtig en komen pas na een tijd samen tot de uiteindelijke plot. Dat is heel geraffineerd gedaan door de auteur.
De beschrijvingen van de gebeurtenissen in en rondom Hoorn en het Schotse avontuur zijn geloofwaardig neergezet.

“Hij komt ons halen, daarvan ben ik overtuigd, maar ik ben ruim vier jaar van huis geweest. Ik heb ruim vier jaar van alles gemist. Ik begin eindelijk het gevoel te krijgen mijn plek weer te vinden en dan moet ik weer weg?
Op de vlucht en voor hoelang?”

Ik heb dit boek door de wisselende emoties van de hoofdpersonen niet weg kunnen leggen. Wat ik tegenkwam was liefde, haat, verlangen, afkeer, angst, lust en vriendschap.
Het is heel knap van Melissa Skaye om in elk deel van de reeks de personages opnieuw geboren te laten worden. Ook als je al eerder over hen gelezen hebt voel je jezelf zo onbevangen als bij de eerste kennismaking.

Dit zevende deel uit de VT-reeks is door de duidelijke beschrijvingen van de personages en gebeurtenissen in het verleden als een standalone te lezen, maar weet dan wel dat je ZES geweldig goede verhalen laat liggen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee...



De auteur:

Melissa Skaye (1972) is auteur van de VT-thrillerreeks: Virtuele tango, Verboden tranen, Verleden tijd, Verminkte toekomst, Verknipte tegenstander en Verzwegen trauma. 
Verborgen tralies is het zevende deel met rechercheurs Sanne Philips en Luca Borra in de hoofdrol. 

Ook is zij auteur van de thriller In onschuld en van de fantasyreeks Jeremy Jago. Samen met J. Sharpe schreef zij de thriller Meedogenloos. Ze heeft in diverse bundels korte thrillerverhalen gepubliceerd. Melissa woont samen met haar man en twee kinderen in Hoorn. 
Neem een kijkje op haar website.

Eerder las ik van Melissa:

Verborgen tralies koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Verborgen tralies
Serie: VT-thrillerreeks (7)
Auteur: Melissa Skaye
Genre: thriller 
Uitgave: paperback, 300 pagina’s
Uitgever: LetterRijn, november 2022
ISBN: 9789493192485
ISBN: 9789493192607 (eBook)


Met dank aan LetterRijn voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(Bron info: LetterRijn)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.