dinsdag 27 juni 2017

Pakketje ontvangen: 'Goede dochter', geschreven door Karin Slaughter


Goede dochter

In de zomeruitgave 2017 van Livre Magazine las ik een bijdrage met als titel 'Met Karin Slaughter langs de plekken in haar nieuwe roman Goede dochter' - Killings in Pikeville.
In de zeven pagina's door Vivian de Gier en Marc Brester, vertelt Karin Slaughter over zichzelf maar ze gaan ook met haar on the road.
Ik heb genoten van hetgeen ik las en werd nog nieuwsgieriger naar haar nieuwste werk!
Deze thriller heb ik niet gerecenseerd en heb daarom deze keer wel de positieve recensies van anderen gelezen.

Ik ben een fan van Karin Slaughter en omdat dit een stand-alone literaire thriller van haar hand is, kon ik me niet bedwingen en bestelde de hardcover-uitgave.
Vanmiddag werd aangebeld door de vervoerder om het pakketje af te leveren.
Mieke is een blije meid!

Op de achterflap staat:
'Goede dochter is een huiveringwekkende thriller die je uit je evenwicht brengt en tot nadenken dwingt. De queen of crime op haar best!'

'Goede dochter' krijgt een bijzonder plekje in mijn boekenkast. Deze literaire thriller lees ik wanneer ik er echt de tijd voor heb en de voorpret is dan ook heel groot. Ik weet nu al dat ik ga genieten.
HarperCollins Holland  heeft een geweldig goed auteur in huis!

Het verhaal:
Achtentwintig jaar geleden: het zorgeloze leven van zusjes Charlotte en Samantha Quinn en hun ouders wordt wreed verstoord door een gruwelijke aanslag. Hun moeder verliest daarbij het leven en hun vader wordt nooit meer de oude.

Achtentwintig jaar later: Charlotte - de klassieke 'goede dochter' - is advocaat geworden, in de voetsporen van haar vader. Dan is ze getuige van een nieuwe aanslag, en de details van het misdrijf halen de herinneringen naar boven die ze zo lang heeft geprobeerd te onderdrukken. Want de schokkende waarheid wil niet langer begraven blijven...

De auteur:
Bestsellerauteur Karin Slaughter is een van 's werelds meest gewaardeerde schrijvers. Haar weergaloze thrillers zijn in 36 talen verschenen en wereldwijd zijn er meer dan 35 miljoen exemplaren verkocht. Karin stond met haar boeken in totaal 2509 weken op de internationale bestsellerlijsten, bij elkaar is dat 48 jaar!
Ze stelt lastige thema's aan de kaak en baseert haar thrillers altijd op waargebeurde misdaden, waarbij ze vooral geïnteresseerd is in het motief achter de misdaad. Geweld tegen vrouwen speelt een belangrijke rol in haar oevre.

I rest my case!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.