donderdag 1 juni 2017

Ik las 'Controle!', geschreven door Esther van der Ham

Je hebt altijd een keuze. Ook als je geen keuze hebt.

Controle!

Boekgegevens:
Titel: Controle!
Auteur: Esther van der Ham
Genre: roman
Uitgave: paperback, 235 pagina's
Uitgever: Droomvalei Uitgeverij, november 2016 
ISBN: 978 94 91886 58 4 

Het verhaal en mijn mening:
Het leven bestaat in tegenstelling tot wat sommige mensen wel eens denken niet alleen uit rozengeur en maneschijn. In dat geval valt alles tegen wat er op hun levenspad komt.

Toch is dat niet het geval bij Marjolein. Ze is niet altijd even positief over hetgeen ze ervaart maar dat heeft zo zijn redenen.
Ze komt na een noodlottig ongeval van haar man alleen te staan voor de opvoeding van hun twee kinderen, het inkomen en aflossing van schulden. Marjolein probeert er toch het beste van te maken. Vervelende incidenten op haar werk, een moeder die haar tegenwerkt in de opvoeding van haar kinderen, een vriend die gestalkt wordt en niet te vergeten haar gezondheid die haar lijkt tegen te werken; ze blijft vechten om er het beste van te maken. 
Ze wil o, zo graag controle blijven houden op haar leven, maar alles en iedereen lijkt haar tegen te werken.

'Ik heb één goed ding geleerd van mijn moeder: het is belangrijk om controle te hebben over je leven. Ongeveer het enige goede dat ze me geleerd heeft.'

In Controle! ben ik veel onderwerpen tegengekomen die heel dicht bij mij staan. Soms zelfs heel dichtbij, zoals de ziekte waar het hier over gaat.
In mijn directe omgeving ken ik iemand die te maken heeft gekregen met een familielid die ervoor probeerde te zorgen dat ze met de rug werd aangekeken door zowel haar ouders als haar andere familieleden. En dat allemaal door jaloezie!
Controle! is een verhaal waar veel lezers iets in zullen herkennen.

De personages zijn zeker geloofwaardig, de dialogen heerlijk om te lezen en de spannende plot is heel verrassend.

De auteur:
(foto: achterflap)

Esther van der Ham is uitgeefster. Daarnaast schreef zij de succesvolle kinderboeken De koningin met groen haar, Het kasteel met duizend kamers en de boeken over Jamil & Jamila. Ook illustreerde zij diverse kinderboeken.
Controle! is haar debuutroman, gebaseerd op verschillende gebeurtenissen uit haar eigen omgeving
Lees op de auteurspagina van Droomvallei Uitgeverij meer over haar werk.

Controle! koopt u via uw lokale boekhandel of bij:

Nog een tip: 16 september 2017 verschijnt haar nieuwe roman 'Contact!' bij Droomvallei Uitgeverij. Je kunt hem hier al reserveren!

3 opmerkingen:

  1. Mooi recensie Mieke!
    Dit boek spreekt mij enorm aan.
    Komt op mijn lijstje te staan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke recensie Mieke. Ik ga het boek toch maar omhoog schuiven op mijn stapel to read boeken.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.