zaterdag 24 juni 2017

'Prooi', geschreven door Lydia van Houten



Prooi

Boekgegevens:
Titel: Prooi
Auteur: Lydia van Houten
Genre: thriller 
Uitgave: paperback, 301 pagina's
Uitgever: Kabook Uitgevers, juni 2017
ISBN: 978 90 82686 10 4
NUR: 332

De Nederlandse studente Evelyn (Evy) Meyer woont samen met een groepje excentrieke jongeren in Londen, waar ze een kamer huurt in het huis van Joy McAllen, die haar familie tragisch verloor in een vliegtuigcrash.

Sinds haar intrek wordt Evy achtervolgd door nachtmerries en hallucinaties. Alleen medestudente en acteursdochter Lily-Rose Summers trekt zich het lot van de Nederlandse aan. Als Evy in de financiële problemen komt en haar huur niet meer kan betalen, stelt Lily-Rose haar voor aan familievriend en regisseur Martin Dumont. Hij biedt Evy een hostessbaan aan op zijn plezierjacht: Live X.

Dan is Evy getuige van een gruwelijke moord. Ze zit onder het bloed, maar vreemd genoeg kan ze zich niets herinneren. Dit is pas het begin van een reeks bizarre voorvallen…

De auteur: 
(foto auteur: Elly Elshof)

Lydia Albadoro - van Houten (1972) debuteerde begin 2005 met de jeugdserie ‘Teken van Drie,’ waarbij ‘Het laatste oordeel’ werd uitgegeven door Uitgeverij Ellessy.  Eerder schreef ze prentenboeken, waaronder de succesvolle prentenboekenserie ‘Goedenacht kleine Maan,’ voor uitgeverij Yoyo Books, die wereldwijd verscheen.

Vanaf 2015 concentreert Lydia zich op het schrijven van thrillers.  Haar thrillerdebuut: ‘Doodstil’ werd door critici goed ontvangen en ontving meerdere vier sterren recensies.
Lees meer over Lydia op haar website. 

Eerder las ik van Lydia van Houten Doodstil (mystery thriller), Evian Willow en de vloek van de 

Je begrijpt dat ik ontzettend blij ben met dit gesigneerd exemplaar van 'Prooi'; dat wordt genieten, zeker weten!

Bekijk hier de reacties van andere lezers, ik heb hun recensies niet gelezen en kijk uit naar de dag dat ik kan beginnen lezen in 'Prooi'. 

'Prooi' koop je bij je lokale boekhandel of bij



2 opmerkingen:

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.