zaterdag 28 juni 2014

Mijn recensie van: 'Onderweg' van Sophie Dijkgraaff

Onderweg

Auteur: Sophie Dijkgraaff
Genre: columnbundel
Uitgave: paperback, 82 pagina's
Uitgever: Scelta Publishing, juni 2014
ISBN: 978 94 91884 16 0

Samenvatting:

In Onderweg geeft Sophie Dijkgraaff de lezer een kijkje in haar wereld vol gebeurtenissen die ze meemaakt in het dagelijks leven of over gesprekken die ze (toevallig) opvangt. Zo weet een marktkoopman haar te verbazen, wordt ze meegenomen door een bewaker look-a-like Brad Pitt, beoordeelt ze een sjabloon waarmee je schaamhaar van de meest trendy kapsels kunt voorzien en danst zij de Zorba als een Griekse godin.
Onderweg is een bundel vol hilarische gebeurtenissen!

Wat ik er van vond:

Allereerst wil ik even een complimentje geven voor de keuze van de cover!
Heerlijk gewoon: je voelt het ontspannen sfeertje, van het onderweg zijn op vakantie. Niets hoeft, het is zomer!!!

Ik geniet steeds van de columns van Sophie en wilde daarom graag deze bundel van haar lezen. Ik werd zeker niet teleurgesteld.
Een bundeltje met dit formaat heb je steeds bij je. Je leest zo nu en dan een of meer columns en barst dan in een schaterlach uit! Leuk als je op een terras zit, heb ik gemerkt. Andere mensen op het terras hebben met me meegenoten! Zij hadden ook meteen een glimlach op hun gezicht.

Je moet een column onbevangen lezen, dan krijg je het beste effect. Je leeft als lezer helemaal mee. Hilarisch gewoon (wég serieus). Dat gevoel had ik in meer of mindere mate na elke column.
Vanmiddag heb ik de laatste columns gelezen, waarin ook de titel verklaard wordt.
Ik ben een liefhebber van columns en korte verhalen en hoop dan ook dan Sophie haar volgende columns ook weer gaat bundelen.
Graag gelezen, Sophie!

Ik waardeer deze bundel met 4/5 vette sterren ****

Over de auteur: 


Sophie is opgegroeid in Rotterdam. Ze startte haar carrière bij een autobedrijf en na achttien jaar stapte ze over naar de detacheringswereld, waar ze als financieel medewerker niet alleen verantwoordelijk was voor de boekhouding: ze begeleidde er ook fusies en coachte…
In 2011 kreeg Sophie de diagnose kanker en werd ze door haar werkgever ontslagen.
Tijdens haar herstel volgt ze een cursus Korte verhalen schrijven.
Resultaat: Sophie krijgt het schrijfvirus.
Het gevolg? Columns, korte verhalen en poëzie!


Kijk ook even op haar website.



5 opmerkingen:

  1. Dat klinkt als een ideaal ontspannend én grappig zomerboek. Leuk dat je er zo van genoten hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mieke, leuke recensie, heel aanstekelijk! Ik ben van plan het boekje te kopen! Geniet al via facebook van de columns van Sophie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is écht een leuk klein boekje, dat je mee kunt nemen in een tas(je). Ik had het steeds bij me en wanneer ik ergens ging zitten kon ik steeds een column lezen. Dank voor je reactie, Ellie!

      Verwijderen
  3. Leuke recensie Mieke, het is inderdaad een handig formaat en alles columns lezen lekker weg! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.