vrijdag 16 juni 2023

Ik las: 'De jacht op de wolven' geschreven door Christine Charliers

 Ontdek hoe het voelt om een wolf te zijn!
Het vierde, perfect los te lezen verhaal over Esther



De jacht op de wolven

Na het lezen van de spannende proloog, wil je alleen nog maar verder lezen om te zien hoe het de vrienden zal vergaan…

Eerder las ik al de trilogie over Esther en haar vriend Jonathan. Hierin lees je ook over de avonturen van deze twee vrienden; hoe ze geïnjecteerd worden met genetisch DNA van wolven. Hierdoor kunnen ze wanneer ze dat willen veranderen in een wolf. Ze voelen ook alles veel beter aankomen.

Esther laat zich de kaas niet van het brood eten en komt goed voor zichzelf op. 

In ‘De jacht op de wolven’ beleven Esther en Jonathan samen met hun vrienden Milla en Thiago een ontzettend spannend avontuur.
Het is leuk om te zien dat wanneer Esther of Jonathan van gedaante veranderen je hun gedachten in cursief gedrukt ziet staan. En dat van gedaante wisselen doen ze regelmatig, maar gelukkig zijn hun naasten er wel van op de hoogte. 
Esther krijgt veel regels opgelegd door Hector wanneer haar ouders voor een weekje naar Parijs gaan, maar dat is puur uit bezorgdheid. Maar Esther is niet zo van de regeltjes, ze doet haar eigen ding!

Wanneer ze na een inbraak bij haar thuis ontdekt dat er illegale jachtpartijen worden gehouden weet ze dat alle wolven in de streek gevaar lopen en daar gaat ze samen met haar vrienden een stokje voor steken.
Tenminste dat is haar bedoeling, en ze wil ook voorkomen dat er wolven verdwijnen.

“De mannen lijken te wachten, of de wolf een voorsprong te geven. Zodra de wolf over de helft van de vlakte is, trekt de man het kapje weg bij de arend die op zijn arm zit. De vogel kijkt in het rond en neemt zijn omgeving in zich op. Zodra hij de wolf in de gaten krijgt, strekt hij zijn vleugels en vliegt de lucht in richting het dier. Ik knijp in de rugleuning van Jonathans stoel. De vogel vliegt recht naar de wolf.”

Maar dan hebben ze geen rekening gehouden met de jachtorganisatoren en de stropers die geen geweld schuwen en zelfs bereid zijn om over lijken te gaan om Esther en haar vrienden tegen te houden.

‘De jacht op de wolven’ is een lekker spannend verhaal waarin fantasy om de hoek komt kijken bij de avonturen van de vrienden. 
Vooral Esther is iemand die je in je hart zult sluiten; een tiener met een eigen willetje, maar met veel liefde voor de medemens en de dieren om haar heen.

"Jonathan geeft me een lik op mijn snuit en komt naast me liggen. Samen genieten we van de zon, die langzaam achter de berg verdwijnt."

Het is duidelijk dat de auteur zich goed heeft laten informeren over wolven; hetgeen je leest voelt goed en door de fijne schrijfstijl van de auteur vlieg je door het boek heen. Ik heb werkelijk genoten van de actie en spanning met hier en daar een vleugje romantiek, die Christine Charliers hier heeft neergeschreven.


De auteur:

Christine over zichzelf op de auteurspagina van Clavis Uitgeverij:

‘Ik ben geboren in 1981 en bracht mijn jeugd door in een dorpje vlakbij Leuven: Herent. We waren thuis met vijf kinderen. Ik was de oudste, na mij kwamen drie broers en een zus. Op de lagere school speelde ik veel met jongens, uit de klas, of ook wel met mijn neven, die we in het weekend vaak opzochten. Met meisjes vond ik het leuk om te springtouwen. 

Uit mijn rapporten blijkt wat voor kind ik was:

– Ver weg met haar gedachten, moet vaak uit haar dromen gewekt worden.
– Christine leest veel, maar liefst niet tijdens de les.
– Braaf en lief maar dromerig.
– Schrijven gaat niet met je hoofd op de bank.
– Ze leest terwijl de les rekenen word uitgelegd.
– Je gedachten moeten in de les zijn en niet zweven tussen hemel en aarde, dan zul je beter kunnen.’

Lees meer over Christine op haar website.

Eerder las ik van Christine Charliers:


De jacht op de wolven koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: De jacht op de wolven
Auteur: Christine Charliers
Genre: Young Adult, 14+
Uitgave: hardcover, 310 pagina’s
Uitgever: Clavis Uitgeverij, november 2021
ISBN: 9789044844269
NUR: 284


Met dank aan Clavis Uitgeverij voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: Clavis Uitgeverij)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.