dinsdag 9 oktober 2018

Vandaag in de schijnwerpers: Mijn naam is Morgen - Damian Dibben

***** ‘Een onvergetelijke roman over de liefde en de onverbrekelijke band tussen mens en dier.’ – New York Post


Mijn naam is Morgen

Een winternacht in VenetiĆ«, 1815. De oude hond Morgen is op zoek naar zijn verdwenen baas. Dagen wacht hij op hem, vergeefs. Dan besluit hij hem te gaan zoeken. 
Zijn avonturen brengen hem van het hof van Lodewijk XIV in Versailles tot Amsterdam in de Gouden Eeuw, van de Frost Fair in Londen tot het slagveld van Waterloo. 

Mijn naam is Morgen is een cultuurhistorische reis door Europa, waar tegelijkertijd de prachtigste muziek wordt gecomponeerd en de gruwelijkste oorlogen worden uitgevochten.

Bovendien is het een ontroerende roman over moed en loyaliteit en de onverwoestbare band tussen mens en dier.
(bron info: achterflap)

Bekijk de trailer waarin Damian Dibbel vertelt over Mijn naam is Morgen.

Over Mijn naam is Morgen:

'Het verhaal van een hond die zowel continenten als eeuwen doorkruist is enorm ontroerend.
Zo zinnenprikkelend geschreven dat ik de geuren van zijn wereld kon ruiken. Ik was vanaf de eerste pagina verkocht.’– Rachel Joyce, schrijfster van De onwaarschijnlijke reis van Harold Fry

‘Deze roman heeft alles: avontuur, reizen, oorlog en liefde. Mijn naam is Morgen is een rijke roman over liefde en trouw in een onweerstaanbare wereld.’ – NPR

‘Deze hartverscheurende, eeuwen-omspannende roman wordt de nieuwe ontdekking voor alle hondenliefhebbers.’ – Entertainment Weekly

(foto: © Leia Morrison)

De auteur
Damian Dibben is scenarioschrijver en werkte aan projecten als The Phantom of the Opera en Young Indiana Jones. Hij woont in Londen met zijn partner en drie honden.

Mijn naam is Morgen koopt u bij uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens
Titel: Mijn naam is Morgen
Auteur: Damian Dibben
Genre: vertaalde literatuur
Uitgave: paperback, 336
Uitgever: Ambo|Anthos uitgevers, oktober 2018
ISBN: 978 90 26342 14 1
ISBN: 978 90 26342 15 8 (eBook)
Oorspronkelijke titel: Tomorrow
Vertaald door: Michael Joseph


Met dank aan Ambo|Anthos uitgevers voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.