zaterdag 15 oktober 2022

Ik las: 'De Bucketlist' geschreven door Annette van Luyk

10 bestemmingen
10 opdrachten
10 bijzondere verhalen


De Bucketlist

Diana krijgt na de dood van haar vriend Jaap, met wie ze twee jaar een relatie heeft gehad, een ongebruikelijk testament in handen. Daarin vraagt hij haar verschillende plekken in de wereld te bezoeken die speciaal voor hem zijn, maar waar hij door zijn vrij plotselinge dood na een kort ziekbed niet meer met haar naar toe kan gaan. Op elke bestemming ontmoet ze iemand uit het verleden van Jaap en al haar onkosten worden vergoed. 

In de eerste instantie is ze wat sceptisch en twijfelt ze of ze aan zijn laatste wens wil voldoen zonder zijn gezelschap. Maar de geheimzinnige erfenis die ze aan het einde van haar reis zal ontvangen maakt haar dusdanig nieuwsgierig dat ze besluit de uitdaging aan te gaan. 

Het wordt een reis vol verrassingen langs Jaaps bewogen leven. Een avontuurlijke feelgood-roman vol persoonlijke verhalen en een tikkeltje spanning. 
(bron info: achterflap)



Wat een heerlijke feelgood-roman! Echt iets voor een druilerige dag waarop je niet weet wat je zult gaan doen of waar je heen zult gaan ...

De brieven en de hoofdstukken die je leest met Jaap in de ik-vorm zijn subliem!
Vanaf de eerste bladzijde ben je geboeid door de prettige schrijfwijze van Annette van Luyk. Tijdens het lezen merk je dat de auteur weet waar ze over schrijft, zoals ze ook in het nawoord aangeeft.

Omdat je kunt lezen hoe een en ander tot stand is gekomen kun je nog meer genieten van de bijzondere verhalen die je te lezen krijgt. Het zal je maar overkomen en wat zou jij doen in zo’n geval?

“Wat je hier aantreft zijn een aantal brieven, geadresseerd aan mensen die belangrijk zijn of dat ooit geweest zijn in mijn leven. Mensen die nog iets van me tegoed hebben, of die ik graag nog een dierbare herinnering wil meegeven. Maar bovenal mensen die ik graag aan je wil voorstellen. Die je verhalen over mijn kunnen vertellen waar ik nooit aan toegekomen ben. Soms zijn het plekken op de wereld die ik graag met jou had willen bezoeken. Dat kan helaas niet meer, dus je zal het alleen moeten doen.”

Voor in het boek staat aan wereldkaart waarop de plaatsen aangegeven staan die genoemd worden in het boek.
Doordat de personages zo goed uitgewerkt zijn, komen ze over als echte personen. 
Mijn hart was een beetje gesmolten door het gevoel van warmte dat ik ervaren had tijdens het lezen en ik dit boek over verdriet, geluk en relaties terzijde gelegd had. 
Romance met een vleugje spanning: ik heb werkelijk genoten.


De auteur:

Annette van Luyk (1962) komt uit Den Haag. Ze werkte jarenlang als purser bij KLM. Ze heeft, naast schrijven, een grote passie voor reizen en Italië. Samen met haar man bezit ze een huis in Puglia. 

De pers over haar eerdere romans: 
‘Een Perfecte illusie is spannend en romantisch, met een interessante mix van online datingfraude en oude voodoo-achtige rituelen.’ (Annemiek Buijs voor Biblion) 
‘Met Roadtrip Italia bewijst van Luyk dat ze zich kan meten met andere succesvolle auteurs in dit genre.' (Hanneke Tinor-Centi voor Hebban.nl)

De Bucketlist koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: De Bucketlist
Auteur: Annette van Luyk
Genre: roman
Uitgave: paperback, 392 pagina’s
Uitgever: Uitgeverij Ellessy, oktober 2021
ISBN: 9789086604531
ISBN: 9789464491531 (eBook)
ISBN: 9789464492408 (luisterboek)


Met dank aan Uitgeverij Ellessy voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: Uitgeverij Ellessy) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.