woensdag 28 februari 2024

Ik las: 'Alsof ik nooit heb bestaan' geschreven door Johnny Bollé

 Liefde kent geen grenzen


Alsof ik nooit heb bestaan

‘Alsof ik nooit heb bestaan’ van Johnny Bollé is een lekker spannende thriller die je vanaf de eerste bladzijde meesleept. Lees over Lana en voel dan ook de boosheid van deze vrouw. De roman verkent thema's als schuld, wraak en vergeving en laat je nadenken over de complexiteit van menselijke relaties.

“Als hij de deur achter zich heeft gesloten, laat Gabriël zich op het bed vallen en sluit zijn ogen om aan de werkelijkheid te ontsnappen. Net zoals hij in de gevangenis zo vaak deed, beeldt hij zich een wereld in waarin Tom nog leeft. Hij fantaseert dat ze in een prachtige loft in de stad wonen, ze hebben vrienden bij de vleet. Olivia en haar gezin wonen in dezelfde straat. Tom en Gabriël zijn gelukkig en houden zielsveel van elkaar.”

Gabriel komt na twintig jaar gevangenisstraf vrij. Nota bene zijn vriendin Olivia zorgde er voor dat hij veroordeeld werd voor moord. Hij probeert zijn leven weer op de rails te krijgen, maar wordt geconfronteerd met de vooroordelen van de maatschappij. 
Wanneer Olivia's jongste dochter spoorloos verdwijnt, wordt Gabriel opnieuw in het vizier van de politie geplaatst. Is hij werkelijk uit op wraak, of is er meer aan de hand? 
Wanneer ook Olivia’s andere dochter verdwijnt is het hek van de dam en het kan alle kanten op gaan voor de betrokkenen.

Tot op het laatste moment weet je niet precies wat er aan de hand is, wat de verhoudingen tussen de personages zijn en dat levert dit spannend plot op. De personages zijn complex en realistisch, elk met hun eigen motivaties en geheimen.
In cursief gedrukt volg je de gedachten van ‘Wolf’, maar wie dit is weet je pas laat in het verhaal.

“Mijn borst gaat wild op en neer, ik moet op adem komen. Verdomme! Het loopt volledig uit de hand. Hoe is Gabriël erachter gekomen? Wat doet hij hier? Het kan niet anders dan dat iemand hem heeft ingelicht.”

‘Alsof ik nooit heb bestaan’ heeft psychologische diepgang en gaat dieper in op thema's als schuld, wraak en vergeving. Deze thriller is een echte pageturner!
Johnny Bollé heeft ook hier weer een heerlijke schrijfstijl laten zien waardoor je aan een stuk door blijft lezen; stoppen is geen optie! 



De auteur:

De vlotte beeldende schrijfstijl van Johnny Bollé en zijn typerende onverwachte plotwendingen houden de lezer stevig in zijn greep.
Hij weet als geen ander hoe hij in zijn verhalen een sfeer kan creëren waaruit je niet meer kan ontsnappen. 
Alsof ik nooit heb bestaan is zijn zevende thriller. 
Zijn boek Bloedmaan werd door het lezersplatform van de VRT – Lang zullen we lezen  verkozen tot één van de 20 beste boeken van 2019. 
De thriller Hij noemde me Duivelskind werd door het recensententeam van ThrillZone genomineerd voor de longlist van de Thrillzone Awards 2020 in de categorie ‘Beste Nederlandstalige thriller’. 
Zijn thrillers Duistere grens en Wat ik niet deed belandden op de longlist van de HERMES Thriller award 2023.

Eerder las ik van Johnny Bollé: 

Alsof ik nooit heb bestaan koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Alsof ik nooit heb bestaan
Auteur: Johnny Bollé
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 260 pagina’s
Uitgever: uitgeverij LetterRijn, april 2023
ISBN:  9789493192683


Met dank aan uitgeverij LetterRijn voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: uitgeverij LetterRijn)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.