dinsdag 30 mei 2017

'Traiders - Het Gevecht', geschreven door Esmee Buijze



Traiders – Het Gevecht

Boekgegevens:
Titel: Traiders
Traiders – Het Gevecht is het eerste deel van de trilogie
Auteur: Esmee Buijze
Genre: Young Adult 15+, fantasy
Uitgave: paperback, 259 pagina's
Uitgever: Ambilicious, 19 november 2016
ISBN: 978 94 92551 02 3

Jade moet van identiteit veranderen. Haar leven verandert volledig. De persoon die bezit over haar wil krijgen, geeft niet op. Zodra hij haar in zijn macht heeft, verandert hij Jade in een emotieloze moordenaar, een Traider.

Lukt het Jade te ontsnappen?

Lees in het PZC van 25 februari over het tot stand komen van de Traiders-trilogie van Esmee Buijze.

Mijn mening:
Vanaf de eerste bladzijde werd mijn aandacht gevangen gehouden door hetgeen Jade te verduren kreeg. De spanning bleef gedurende het hele verhaal goed voelbaar en werd zelfs nog vergroot. Het genre lijkt hier en daar meer op horror dan op fantasy doordat deze auteur je laat gruwelen en griezelen.
Ik las bovendien over verkrachting, ontvoering, vampieren, het overnemen van de wereldorde maar ook over verliefdheid en vooral over kracht vinden in jezelf. 

Het is jammer dat het leesplezier getemperd wordt door de vele taalfouten die niet gesignaleerd zijn. Indien deze fouten uit de tekst waren gehaald was dat zeker ten goede gekomen aan het boek. Met het oog op het tot stand komen van de volgende delen van deze trilogie zou de auteur daar ondersteuning voor kunnen zoeken.

'Traiders – Het Gevecht' scoort hoog in originaliteit, psychologie, plot en spanning, maar laag in schrijfstijl en leesplezier.
Ik ben blij dat ik dit eerste deel heb mogen lezen; deze auteur belooft veel voor de toekomst en ik kijk uit naar het volgende deel van de trilogie.

De auteur:
(foto: Twitter)

Esmee Buijze is geboren op 21 september 1997 in Terneuzen. Ze heeft in 2013 haar VMBO-T diploma gehaald en besloot daarna haar HAVO-diploma te halen. In 2014 begon ze met het schrijven van haar profielwerkstuk en ontdekte zo haar hobby. Toen ze jonger was maakte ze haar eigen slaapverhaaltjes al, maar nu daagde ze zichzelf uit om een echt groot verhaal te schrijven. Uiteindelijk veranderde dat in het eerste boek van de fantasy-trilogie, Traiders.

Haar doel is om andere mensen ontspannen te laten verdwalen in haar boeken. Zelf werd ze op die manier verliefd op lezen en later ook op schrijven.

Traiders koopt u bij uw lokale boekhandel of via:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.