maandag 28 mei 2018

Ik las: 'Breinlijnen', geschreven door Hans de Graaf

10 kilo afvallen in 100 dagen


Breinlijnen

Boekgegevens
Titel: Breinlijnen – 10 kilo afvallen in 100 dagen
Auteur: Hans de Graaf
Genre: eten en drinken algemeen
Uitgave: paperback, 144 pagina’s met afbeeldingen
Uitgever: Dalanca BV 
ISBN: 978 94 92511 02 7
NUR: 443

Stel je wordt op een dag wakker en er is een wonder gebeurd: je bent afgevallen en je zit op je gezonde streefgewicht. Het gewicht dat je al jaren wilde bereiken. Je barst van energie, je voelt je zelfverzekerd en je conditie is geweldig. Aan alles merk je dat je ‘beter in je vel’ zit.

Te mooi om waar te zijn? Ja en nee. Helaas gaat dat wonder niet in één nacht gebeuren, maar het eindresultaat is zeker bereikbaar voor je!

Mogelijk geldt voor jou dat je al vele diëten hebt geprobeerd en dat je wat sceptisch bent over ‘weer’ een nieuwe methode. Ik snap dat!
Daarom moet je begrijpen dat breinlijnen anders is. In dit boek geen recepten, voedingsadviezen of de druk om naar de sportschool te gaan.

In plaats daarvan leer je hoe je brein werkt als het om eten gaat. En hoe je je brein kunt sturen door op een slimme manier gebruik te make van het beloningssysteem in je brein. Dit boek kun je lezen in ongeveer twee uur. Investeer die tijd in jezelf. Je leert de basisprincipes van breinlijnen zodat je ze daarna makkelijker kunt toepassen.

Wat mag je verwachten? Gemiddeld een ons per dag afvallen. Zo bereik je vanzelf je ‘droomgewicht’!

Als je wilt kun je nu al starten met breinlijnen, zo makkelijk kan het zijn.
(bron: achterflap)

Ik ontving een mail van de auteur met de vraag of ik interesse heb om ‘Breinlijnen’ te lezen en er daarna een recensie van te schrijven. 
Je begrijpt dat het voor mij niet moeilijk was om een keuze te maken en ik heb graag geantwoord dat ik zeker interesse heb.

Na ontvangst van het boek schreef ik een nog-te-lezen blog waarin ik een fout maakte. Ik had toen boek nog niet open gehad, maar had de achterflap gelezen, zag een embleem op de cover, en had daar het woord ‘bestseller’ in gelezen.
Na publicatie werd ik door de auteur gewezen op een fout: Er was geen sprake van ‘bestseller’, maar van ‘besteller’! Mijn brein had de automatische piloot ingeschakeld en had voor mij genoteerd dat daar ‘bestseller’ stond! Ik heb daarop mijn blog aangepast en mijn commentaar bij het embleem verwijderd.


Grappig feit is dat op een van de allereerste bladzijden van het boek bovenstaande gebeurtenis besproken werd; hoeveel van deze denkfouten maakt je brein als het om eten gaat? In dit boek kun je leren hoe je brein met eten omgaat en vooral om minder op de automatische piloot te vertrouwen.

Voor in het boek staat een hoofdstuk ‘Samenvatting’. Dit hoofdstuk bevat zoveel tips die werkelijk de moeite waard zijn; vooral de breintrucs springen er uit! Bijvoorbeeld wat je kunt doen om je brein te laten opslaan dat je genoeg gegeten hebt of wanneer je met contact geld zou moeten betalen.

Heerlijk was het om  te lezen dat ik niet perse wilskracht nodig had om af te kunnen vallen, maar dat het een kwestie was van mijn gewoonten aanpassen.

'Breinlijnen' leest heerlijk weg, de auteur heeft een prettige schrijfstijl die niet belerend overkomt maar de lezer meer naar zichzelf laat kijken. Het gaat tenslotte om jouzelf en wat jij over jezelf denkt. De tijd voor strand en zwembaden is weer aangebroken en een beetje hulp van buitenaf is altijd welkom. De cover van het boek voelt heerlijk soepel aan, dit is geheel in overeenstemming met de schrijfstijl van de auteur. 

Lees, ook indien je net als ikzelf nog niet helemaal klaar bent voor het Breinlijnen eerst het boek een keer helemaal door zodat je weet dat je niet somber of in de grond gedrukt zult worden, maar het even laat bezinken om dan vol van levenslust over te kunnen gaan met het daadwerkelijke Breinlijnen.
Daarna pak je het boek weer op en kun je daadwerkelijk aan de slag gaan met het veranderen van je gewoonten.
En de eerste stap is gemaakt naar ‘In 100 dagen naar nieuwe gewoonten’!

‘Slechte gewoonten zijn als een lekker bed: makkelijk om erin te stappen, maar moeilijk om eruit te komen’.

Achterin las ik een bijzonder kort hoofdstuk over recepten. Dit is helemaal in overeenstemming met al hetgeen ik in eerdere hoofdstukken gelezen heb.
Door het hele boek verwijst Hans de Graaf ook d.m.v. een QR-code naar zijn website Breinlijnen.nl Nu lukt het wel! waar je terecht kunt voor informatie, een praktisch alsdanplan en meer. Neem daar zeker even een kijkje!

‘Breinlijnen’ heb ik graag al een eerste keer gelezen en de aanbevelingen van de auteur zal ik zeker ter harte nemen wanneer ik de stap naar nieuwe gewoonten ook ga nemen. 
Ik ben nu hoopvol gestemd. 



De auteur: 
(foto: Facebook)

Hans over zichzelf in het boek:

Ze noemen mij de ‘Brain Tweaker’. Ik geloof namelijk dat je betere resultaten kunt behalen als je weet hoe je hersenen werken.

In het dagelijks leven spreek ik op congressen over hoe je betere besluiten kunt nemen door alle eigenschappen van je hersenen te gebruiken.

In 2015 ben ik dit gaat toepassen op mijn eten en viel hierdoor af. Als je succesvol afvalt, willen mensen weten hoe je dat hebt gedaan.

“Daar moet je een boek over schrijven!” werd me steeds gezegd. En kijk, het resultaat heb je nu in handen. Blader het boek door en bepaal of de basisboodschap van dit boek jou aanspreekt:

Je brein kun je sturen om minder te eten.

Extra tips? Like en/of volg de pagina op www.facebook.com/breinlijnen

Breinlijnen bestelt u bij uw eigen boekhandel of bij:
of telefonisch via 0592-407404


Met dank aan uitgeverij Dalanca BV voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.